نیازمند حمایت‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم
نیازمند حمایت‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم

استاندار ذی‌قار عراق گفت: در ایام سخت کرونا نیازمند حمایت و کمک کشور ایران برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

ناظم حمید الوائلی استاندار ذی‌قار عراق در نشست مشترک استانداران استان‌های خوزستان و ذی‌قار، اظهار کرد: در ایام سخت شیوع ویروس کرونا پیگیر تلاش جمهوری اسلامی در مبارزه با ویروس کرونا بودیم که خوشبختانه آمار تلفات کرونا با حکمت و درایت کادر پزشکی این کشور به وضعیت پایدار رسیده است.

وی افزود: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در عراق، با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی به ویژه اکسیژن در استان ذی‌قار روبه‌رو هستیم.

استاندار ذی‌قار عراق نیاز روزانه استان ذی‌قار در ایام شیوع بیماری اپیدمی کرونا به اکسیژن را ۲۰ تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت ذخیره ۶۰ تن اکسیژن در این استان وجود دارد لذا از مسؤولان منطقه آزاد اروند و استان خوزستان انتظار داریم برای حل این کمبود همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر از اهالی استان ذی‌قار به ایران سفر می‌کردند که امیدوارم پس از پایان بحران کرونا شاهد افزایش سفرهای زیارتی بین دو کشور باشیم.

حمید الوائلی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از سقوط نظام بعثی دیدگاه و گرایشات مذهبی سیاسی به سوی اهل بیت افزایش یافت و این باعث شد تا هم در زمینه وجه اشتراک مذهبی و سیاسی دو ملت، شاهد توسعه اقتصادی و تجاری و همکاری‌های گسترده در روابط عمیق بین ایران و عراق باشیم.

وی بیا کرد: حکومت عظیم ایران بصورت مقتدرانه کشور عراق را در طول چهار سال مبارزه با تکفیری‌های داعش یاری و حمایت کرد و دست برادری را به سوی ما دراز کرد. کشور عراق نیز برای مبارزه با تمام دشمنان خارجی با اتحاد و همبستگی در کنار جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم ایستاده‌ایم.

الوائلی گفت: امیدواریم هر چه زودتر ایرانیان پای پیاده به زیارت امام حسین و حضرت ابولفضل العباس تشرف یابند و اتحاد و همبستگی این دو کشور دوست و برادر را در روزهای سخت پیش از پیش شاهد باشیم.

منبع: فارس