روحانی: وام 50 میلیونی برای مستاجران در تهران/ در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان
روحانی: وام 50 میلیونی برای مستاجران در تهران/ در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان

رییس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته است که آن‌هایی که در مشاغل مختلف هستند و یک حقوق ثابت دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند توسط کمیته امداد یا بهزیستی، این خانواده‌ها در تهران برای ودیعه‌ اجاره خانه‌ها بتوانند ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان از بانک‌ها پول دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رییس‌جمهور در جلسه صبح امروز هیات دولت در سخنانی با اشاره به آغاز ماه مرداد، گفت: روزهای بسیار مهمی را در ماه ذی‌الحجه داریم که امسال این ماه مصادف است با ماه مرداد ماه که در همین ماه مرداد ما حوادث بسیار مهمی داشتیم، از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد که آخرین عملیات ما بود تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند و تا پیروزی مشروطیت همگی در ماه مرداد اتفاق افتادند.

نسل پنجم اینترنت به زودی در تهران

رئیس جمهوری ادامه داد: فعالیت نسل پنجم اینترنت در روزهای آینده در تهران آغاز می‌شود و به تدریج گسترش پیدا می‌کند.  نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست؛ برای اقتصاد دیجیتال کشور است.

پرداخت ودیعه رهن برای مستاجران

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: اقدام دیگری که امروز من اعلام می‌کنم و انشالله به زودی عملیاتی می‌شود دادن ودیعه اجاره از طرف بانک به مستاجرین است، معمولا مستاجرین ودیعه‌ای را نزد صاحب خانه قرار می‌دهند که البته این اعداد مختلف است. دولت تصمیم گرفته است که آن‌هایی که در مشاغل مختلف هستند و یک حقوق ثابت دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند توسط کمیته امداد یا بهزیستی، این خانواده‌ها در تهران برای ودیعه‌ اجاره خانه‌ها بتوانند ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان از بانک‌ها پول دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مبلغ با سود و بهره ۱۳ درصد به عنوان کمکی برای مستاجرین ما است که بتوانند از بانک‌ها قرض بگیرند و اجاره‌نامه شان برای بانک‌ها گواه برای پرداخت خواهد بود. این سود ۱۳ درصد را مستاجرین ماهیانه به بانک پرداخت می‌کنند و در پایان دوره هم وقتی که اجاره تمام می‌شود اصل پول توسط صاحب ملک به بانک پرداخت می‌شود و کمک خوبی به مستاجرین ما خواهد بود. این طرح از هفته آینده توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی و از طریق صداوسیما برای مردم تشریح خواهد شد و این گام جدیدی است که در این شرایط سخت کرونایی دولت برای مستاجرین برمی‌دارد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

روحانی اظهار کرد: ما تلاش فراوانی داریم که در پاییز مسأله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اجرایی و عملیاتی شود؛ ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب تأمین اجتماعی را دولت پرداخت کرد که عمدتاً تأمین اجتماعی بتواند توانمندی را برای موضوع همسان‌سازی پیدا کند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و‌ بودجه نیز برای بقیه عزیزان انجام خواهد داد تا یک کمکی از مهر ماه به بعد برای بازنشستگان باشد؛ برای بازنشستگانی که الان تحت فشار قرار گرفته‌اند، این اقدام انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در دولت بحث کردیم که باید برای شرایط بازار و گرانی‌هایی که مردم را تحت فشار قرار داده است، چاره‌اندیشی شود، بانک مرکزی در‌حال تلاش است که قیمت ارز را به سمت قیمت تعادلی هدایت کند که در این زمینه صادرکنندگان باید با همه توانشان به کمک بیایند و طبق مقررات، مقدار ارزی که به دست آوردند را به سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه دارد.

رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: همچنین ما باید بتوانیم کاری کنیم که ارزی که در کشورهای دیگر امروز به عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم در این موضوع هم اقدامات خوبی انجام شده و حداقل سه کشور در این روزهای اخیر اقدامات خوبی انجام دادند، امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک‌ مرکزی در اختیار قرار بگیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.