آمادگی خوزستان برای صدور اکسیژن به استان ذی‌قار عراق
آمادگی خوزستان برای صدور اکسیژن به استان ذی‌قار عراق

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در استان بیش از نیاز، اکسیژن تولید می‌شود و عمده بیمارستان‌های ما به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مجهز هستند تا امروز یا فردا هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم تا علاوه بر بصره، اکسیژن تولیدی خوزستان را به استان ذی‌قار عراق نیز صادر کنیم.

غلامرضا شریعتی امروز (یکم مرداد) در پایان نشست با استاندار ذی‌قار عراق و هیات همراه که در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز میزبان استاندار محترم ذی‌قار عراق بودیم که از قبل جهت سفر به استان خوزستان و فراهم کردن شرایط برای رابطه اقتصادی، تجاری، سیاسی و اجتماعی با استان خوزستان ابراز علاقه کرده بودند. در این نشست طرف مقابل در خصوص همکاری در حوزه‌های گردشگری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ابراز علاقه کرد. به گزارش ایسنا،

وی افزود: در این جلسه مساله تامین اکسیژن بیماران کرونایی در استان ذی‌قار مطرح شد، زیرا بیمارستان‌های استان ذی‌قار زیرساخت‌های لازم برای نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را ندارند و اکنون نیز نیازشان بیشتر شده است، بنابراین ما اعلام آمادگی کردیم که هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و در سریع‌ترین زمان ممکن تانکرهای اکسیژن را به دست‌شان برسانیم؛ مانند این کار را نیز برای استان بصره انجام می‌دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که برای استان ذی‌قار، اکسیژن صادر شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه در استان خوزستان بیش از نیاز، اکسیژن تولید می‌شود و عمده بیمارستان‌های ما به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مجهز هستند و نیازی به خرید کپسول اکسیژن ندارند و با توجه به اینکه افزایش ظرفیت داریم، تا امروز یا فردا هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم تا علاوه بر بصره، اکسیژن تولیدی خوزستان را به استان ذی‌قار عراق نیز صادر و به نجات و بهبود بیماران کرونایی کمک کنیم.