سرقت تابلوها و نیوجرسی‌های اربعین پارسال در شلمچه و چذابه
سرقت تابلوها و نیوجرسی‌های اربعین پارسال در شلمچه و چذابه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۸۰ درصد علائم و تابلوهایی که سال گذشته برای مرزهای شلمچه و چذابه تکمیل و ممیزی آن نیز انجام شد، به سرقت رفته است، نیوجرسی‌های مستقر در این مرزها و مسیرها نیز به سرقت رفته است.

غلامعباس بهرامی‌نیا در نشست ستاد استانی اربعین حسینی که امروز (۳۰ تیرماه)، برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: در خصوص لکه‌گیری و آسفالت محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه، ۹۷۱ میلیارد ریال قرارداد داریم که این عملیات در محورهای اهواز – سوسنگرد -چذابه، اهواز – خرمشهر، عبدالخان – بستان، ماهشهر – آبادان، هویزه – مزار شهدا و محور آبادان – اهواز در حال انجام است اما کل محورهای خوزستان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در چهار ورودی اصلی خوزستان نیز ۱۸ اکیپ لکه‌گیری و آسفالت در حال فعالیت هستند و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه، فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مباحث ایمنی منتهی به این دو مرز نیز شامل نصب علائم و تجهیزات ترافیکی، خط‌کشی، نصب تابلوهای اطلاعات، نصب حفاظ راه و تامین روشنایی است.

وی بیان کرد: در دو سه سال گذشته برای کار در این محورها از محل اعتبارات استانی خوزستان حتی یک ریال نیز کمک نگرفتیم اما امسال با توجه به کمبود منابع مالی، عملا برای تکمیل پروژه‌ها به ویژه در حوزه ایمنی، به حمایت نیاز داریم. در حال حاضر در این حوزه ۲۵ میلیارد تومان بدهی داریم.

بهرامی‌نیا افزود: ۸۰ درصد علائم و تابلوهایی که سال گذشته برای مرزهای شلمچه و چذابه تکمیل و ممیزی آن نیز انجام شد، به سرقت رفته است، نیوجرسی‌های مستقر در این مرزها و مسیرها نیز به سرقت رفته است. امسال در حوزه ایمنی، نیاز به کمک از محل اعتبارات استانی داریم. اقدامات مربوط به ایمنی به صورت نقد است و پیمانکار در صورتی که پول نقد داشته باشیم، کار می‌کند. در حوزه ایمنی مسیرهای شلمچه و چذابه ۱۵ میلیارد تومان نیاز است. در زمینه پایانه‌های مرزی نیز سال گذشته پروژه تکمیل پایانه مرزی شلمچه آغاز شد که بیش از ۸۰ درصد کار اجرا شده و در کمتر از دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص واگذاری یک قطعه زمین در مرز چذابه به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت: طبق دستورالعمل ساماندهی مرزها، ما اختیار واگذاری زمین را نداریم و باید این موضوع به مرکز انتقال می‌یافت این کار را انجام دادیم و زمینی با وسعت حدود ۳۰۰ متر اختصاص دادند که به نظر می‌رسد این قطعه زمین کفایت می‌کند.

منبع: ایسنا