انجام اقدامات لازم درصورت برگزاری مراسمات اربعین
انجام اقدامات لازم درصورت برگزاری مراسمات اربعین

استاندار خوزستان از اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم جهت داشتن آمادگی کافی برای برگزاری مراسمات اربعین در خوزستان خبر داد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه نشست ستاد استانی اربعین حسینی اظهار کرد: در نشست ستاد استانی اربعین حسینی مقرر شد کمیته‌های مربوطه که زیرگروه ستاد استانی هستند به طور مدارم تشکیل شوند تا آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را فراهم کنند.

وی افزود: آنچه که ابلاغ شده مبنی بر آماده‌سازی تمام امکانات و شرایط برای زائرین حضرت اباعبدالله‌ الحسین(علیه‌السلام) در ایام اربعین است تا درصورت مساعد بودن شرایط از نظر شیوع کرونا برای تردد زائرین، آمادگی‌های لازم برقرار باشند.

استاندار خوزستان گفت: اگر در ایام اربعین تصمیم ستاد ملی بر ممنوعیت تردد زائرین کربلا بود شرایط نیز برای جلوگیری از تردد فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیرهایی که در ایام اربعین برای زائران کربلا آماده میشوند در شرایط عادی مسیرهای امور صادراتی است پس تصمیمات اتخاذ شده برای مرزها فقط مربوط به موضوع اربعین حسینی نیست.

شریعتی بیان کرد: بنا به شرایط بیماری در هر دو کشور ایران و عراق و دیگر شاخص‌ها با هماهنگی ستاد ملی اربعین و مقابله با بیماری کرونا تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

منبع: فارس