پس از اینکه در راستای راه اندازی مجدد بیمارستان طریق القدس بستان، ساختمان بیمارستان تخلیه و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرارگرفت، برای دانشگاه پیام نور بستان مشکل مکانی بوجود آمد که مردم و مسئولان برای حل این مساله پای کار آمدند.

به گزارش کاوش، در این راستا اقدامات زیر صورت گرفت:

۱ – ساختمان مهمانسرای شهرداری بستان جنب ساختمان بخشداری بطور موقت جهت انجام کارهای اداری در اختیار دانشگاه پیام نور بستان قرار گرفت .

۲ – خانواده حریزات یک قطعه زمین به مساحت یک هکتار را با انتقال قطعی طی سند رسمی بنام دانشگاه به دانشگاه پیام نور بستان اهداء کردند.

۳ – خیرین و جوانان بستانی به دعوت بخشدار بستان و روسای محترم گمرک چذابه و دانشگاه پیام نور بستان و اداره آموزش و پرورش بستان گرد هم آمدند و با همفکری یکدیگر در صدد تهیه مصالح ساختمانی احداث ساختمان دانشگاه برآمدند و هم اکنون در حال انتقال مصالح به زمین اهدایی به دانشگاه هستند.

۴ – با پیگیری های نماینده و فرماندار شهرستان دشت آزادگان و ریاست اداره راه و شهرسازی این شهرستان کمیسیون ماده ۵ اداره شهرسازی در مرکز استان تشکیل و زمین اهدایی جهت احداث ساختمان دانشگاه (بعنوان مرکز آموزش عالی) تغییر کاربری شد.

۵ – در راستای رسیدگی به مشکل مکانی دانشگاه و احداث ساختمان جامع آموزشی، اداری، فرهنگی و آموزشی برای دانشگاه به دستور بخشدار بستان کارگروهی تحت عنوان کارگروه دانشگاه پیام نور بستان تشکیل که جلسات منظم آن بصورت هفته ای (روزهای شنبه) به ریاست بخشدار برگزار و مصوبات جلسات تدوین و پیگیری می شود .

۶ -پس از هماهنگی نماینده و فرماندار شهرستان از طرف دانشگاه پیام نور و بخشداری بستان با اداره آب و فاضلاب بستان ، شهرستان و استان مکاتبه و با پیگیری های ریاست محترم اداره آب و فاضلاب شهرستان حمادی و رییس محترم دانشگاه پیام نور بستان، ساختمان قدیمی اداره آب و فاضلاب بستان جنب کلانتری در اختیار دانشگاه پیام نور بستان قرار گرفت تا پس از بهسازی از آن بعنوان ساختمان اداری دانشگاه استفاده شود .

۷ – از طرف فرمانداری شهرستان ، بخشداری بستان و دانشگاه پیام نور بستان و اداره آموزش و پرورش بستان و با پیگیری نماینده شهرستان در خصوص در اختیار گذاشتن ساختمان کانون فرهنگی تربیتی اداره آموزش و پرورش بستان بعنوان محیط آموزشی به دانشگاه پیام نور مکاتباتی صورت گرفت و مکاتبات صورت گرفته در حال پیگیری است .

۸ – به همت اداره آموزش و پرورش بستان موضوع احداث ساختمان دانشگاه پیام نور به یکی از خیرین مدرسه ساز معرفی و امیدواریم ساختمان دانشگاه توسط این خیّر و مساعدت اهالی بستان و بقیه خیّرین به زودی احداث و به بهره برداری برسد.

۹ – مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان دانشگاه پیام نور بستان با حضور مسولین محلی ، شهرستانی و استانی سپاه پاسداران و مسولین استانی دانشگاه پیام نور خوزستان و جمعی از اهالی بستان و خیرین از جمله خانواده حریزات و اقبال حمید(از خیرین استانی)برگزار شد و ضمن قدردانی از آن ها بر لزوم شروع به کار احداث ساختمان دانشگاه تاکید شد.

تثبیت دانشگاه پیام نور بستان و احداث ساختمان برای آن جهت ادامه تحصیلات عالی فرزندان این بخش نقطه عطفی در تاریخ بستان خواهد بود.