معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مناطق سیل زده را به کارگاه های راه سازی تبدیل کرد و هم در زمان سیل و هم پس از آن در حوزه راه روستایی پروژه ای خوبی از سوی این اداره کل تعریف شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، فاضل عبیات در دومین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ سازی، حلقه مفقوده ایمنی راه ها در درون شهرها و راه های مواصلاتی بین شهرها و استان ها است که این حلقه مفقوده علت های مختلفی دارد و باید بسته ای از اقدامات قابل اجرا و انجام برای فرهنگ سازی آماده کرد.

وی یکی از ظرفیت های آموزش در این حوزه را صدا و سیما عنوان کرد و با بیان اینکه آموزش از طرق صدا و سیما باید با جهت گیری و راهبرد همراه باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود، افزود: استان خوزستان از حدود ۶ هزار نفر شورایار روستا و بیش از ۲ هزار و ۹۲۵ نفر دهیار بهره مند است و دهیاران و شورایاران یکی دیگر از ظرفیت ها برای آموزش و فرهنگ سازی در خصوص رانندگی ایمن هستند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اذعان کرد: با توجه به سیل سال گذشته، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان مناطق سیل زده را به کارگاه های راه سازی تبدیل کرد و هم در زمان سیل و هم پس از آن در حوزه راه روستایی پروژه ای خوبی از سوی این اداره کل تعریف شد اما تا زمانی که معاونت راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی تکلیف پروژه ها را نهایی نکند، شاهد به اتمام رسیدن پروژه ها نخواهیم بود از این رو پیشنهاد می شود این موضوع در کمیسیون ایمنی راه استان مطرح گردد.

عبیات ادامه داد: درخصوص اضافه تناژ کامیون های حامل بار معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید به اقدامات خود در این زمینه بپردازد و علاوه بر این اداره کل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه نیز اقدامات خود را در شورای معادن استان اعلام کنند تا درخصوص معدن دارانی که باسکول ندارند تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.