امتحانات پایه ی دوازدهم در محیطی بهداشتی برگزار می شود/ دانش آموزان یک روز قبل از امتحان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند
امتحانات پایه ی دوازدهم در محیطی بهداشتی برگزار می شود/ دانش آموزان یک روز قبل از امتحان از سلامت خود اطمینان حاصل کنند

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: امتحانات پایانی پایه دوازدهم با رعایت تمام نکات بهداشتی و در محیطی امن و سالم برگزار می شود.

به گزارش کاوش، مرادعلی سعیدی پور اظهار کرد: نگرانی اولیای دانش آموزان برای سلامتی فرزندان خود کاملا منطقی و صحیح است اما به آن ها این اطمینان را می دهیم که تمام پروتکل ها و اصول بهداشتی جهت برگزاری امتحانات در حوزه های امتحانی کاملا رعایت شده و امتحانات در محیطی ایمن و کاملا بهداشتی برگزار می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های امتحانی عنوان کرد: ایجاد فاصله حداقل دو متری میان صندلی های دانش آموزان در حوزه های امتحانی رعایت شده است و تمام حوزه های امتحانی دانش آموزان عشایری تا کنون سه مرحله ضدعفونی شده اند و قبل از هر امتحان و بعد از امتحان نیز ضدعفونی انجام می شوند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: با کمک اداره کل آموزش و پرورش خوزستان سه مرحله سرانه بهداشتی برای ضدعفونی کردن مدارس اختصاص یافته که به وسیله ی آن تمام مدارس چندین مرحله ضدعفونی شده اند.

سعیدی پور با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در حوزه های امتحانی افزود: از دانش آموزان درخواست می شود که تنها از وسایل شخصی که به همراه خود می آورند استفاده کنند و یک روز قبل از امتحان از سلامت خود درسامانه وزارت بهداشت به آدرس http://سایتsalamat.gov.ir اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت آوردن وسایل غیر ضرور خاطرنشان کرد: جهت ایمنی و سلامت دانش آموزان ورود هر گونه جزوه و تلفن همراه به حوزه های امتحانی ممنوع است و با تدابیر اندیشیده شده از تجمع دانش آموزان جلوگیری می شود.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان با بیان اینکه استفاده از ماسک و دستکش برای دانش آموزان و ناظرین حوزه ها الزامی است، بیان کرد: با توجه به گستردگی حوزه های امتحانی عشایر در شهرستان های مختلف با هماهنگی کارشناسان بهداشت لوازم بهداشتی از قبیل تب سنج، دستکش، ژل ضدعفونی کننده و دیگر وسایل در حوزه ها تدارک دیده شده و کارشناسان بهداشت اداره و مناطق از حوزه ها بازدید و رعایت اصول بهداشتی را پیگیری می کنند.