طرح 550 هزار هکتاری در استان بزرگترین پروژه ی تاریخ کشاورزی ایران است/ باید تعلق به یکپارچگی کشور را افزایش دهیم/ افتخار خوزستان این است یک وجب از سمت این استان از کشور جدا نشده
طرح 550 هزار هکتاری در استان بزرگترین پروژه ی تاریخ کشاورزی ایران است/ باید تعلق به یکپارچگی کشور را افزایش دهیم/ افتخار خوزستان این است یک وجب از سمت این استان از کشور جدا نشده

استاندار خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری در استان گفت: این پروژه بزرگترین پروژه ی تاریخ کشاورزی ایران است، البته ما از نمایندگان استمداد داریم برای فاز دوم این طرح نیز کمک کنند تا بتوانیم آن را انجام دهیم.

به گزارش کاوش، غلامرضا شریعتی در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوزستان، استانی است که در وضعیت بین المللی کشور تاثیر دارد، شرایط منطقه بر خوزستان موثر است و بالعکس، شرایط این استان بر منطقه اثرگذار است.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم نیروهای گریز از مرکز را در استان کم کنیم و علاوه بر نیروهای جهادی تعلق به یکپارچگی کشور را نیز افزایش دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه افتخار خوزستان در این است که یک وجب از سمت این استان از کشور جدا نشده و این نشان دهنده ی تعلق این مردم به کشور است، افزود: خوزستان محل ورود اسلام و شیعه به کشور است و دشمن بی اندازه بر خوزستان متمرکز است.

شریعتی در خصوص طرح 550 هزار هکتاری در استان بیان کرد: زحمات زیادی برای خوزستان کشیده شده و تنها در یک قلم یک و نیم میلیارد دلار به دستور مقام معظم رهبری به خوزستان تعلق گرفته است و 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان احیاء شده که در معیشت مردم اثرگذار است.

وی ادامه داد: این 300 هزار هکتار به گونه ای بودند که بطور مثال از یک هکتار زمین 500 کیلوگرم گندم برداشت می شد اما اکنون به چهار تن گندم افزایش یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تولید در معیشت و در ایجاد درآمد برای مردم نقش مهمی داشته است، عنوان کرد: این پروژه بزرگترین پروژه ی تاریخ کشاورزی ایران است، البته ما از نمایندگان استمداد داریم برای فاز دوم این طرح نیز کمک کنند تا بتوانیم آن را انجام دهیم.

شریعتی تاکید کرد: 550 هزار هکتار موجب افزایش تولید ناخالص کشور می شود و امنیت غذایی را بیشتر تامین می کند همچنین بهره وری از آب و زمین های استان را بهبود می بخشد.

وی با بیان اینکه در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده، اضافه کرد: این طرح در معیشت مردم و خلق سرمایه ی بیشتر نقش دارد و این همان اقتصاد مقاومتی است.