دعوت نمایندگان به اهواز یک حرکت نو
دعوت نمایندگان به اهواز یک حرکت نو

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از غیزانیه و مناطق محروم اهواز علی رغم آنکه با حاشیه های نیز همراه بود اما می توان آن را یک اقدام مناسب برای بیان مشکلات خوزستان و استفاده از پتانسیل های مجلس در رفع مشکلات استان در نظر گرفت.

به گزارش کاوش اخبار؛ به دعوت مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس ۱۲ نفر از نمایندگان به اهواز آمدند تا از نزدیک نارسایی ها و مشکلات خوزستان را ببینند و با همکاری و تعامل یکدیگر و استفاده از اختیارات مجلس قدمی در رفع این چالش ها بردارند.

در ضعف نمایندگان خوزستان در مجلس همیشه گفته می شد که قدرت تعامل با دیگر اعضای مجلس را ندارند و همین منزوی بودن و گم شدن آنها در مجلس قدرت عمل را از آنها در مجلس می گیرد و به تبع آن توانایی هم نخواهند داشت که از حق و حقوق مردم استان در مجلس دفاع کنند. رویه ای که در دور جدید مجلس و با دعوت نماینده یوسفی نماینده اهواز و حضور جمعی از نمایندگان در استان گویا تغییر کرده است.

این دعوت و حضور که حاصل تعامل یوسفی نماینده اهواز با دیگر نمایندگان مجلس بوده و لازم است که استمرار پیدا کند باعث می شود تا مشکلات موجود در استان سریع و راحت تر به گوش مرکز نشینان برسد و در واقع دیگرانی بیرون از استان برای رفع چالش های استان تلاش کنند. بازتاب همین بازدید چند ساعته و بیان مشکلات استان از زبان نمایندگان سایر استان ها در رسانه های کشوری خود گویای آن است که حرکت مفیدی بوده است.

مزیت دیگر این حضور که حاصل موقعیت سنجی و مسئولیت پذیری نماینده اهواز در شرایط خاص مشکلات آب شرب در استان بوده کمک می کند تا نمایندگان خوزستانی راحت تر بتوانند برای حوزه هایی که استان در آن با چالش رو به رو است در مجلس رایزنی کنند و اعتبارات لازم را برای استان به تصویب برسانند.

در واقع این قبیل حرکات نمایندگان مجلس و تلاش برای رفع مشکلات استان از مرکز در صورت ادامه دار شدن می تواند مشکلات استان را کاهش دهد و می تواند یک شروع تلقی شود که نمایندگان تنها وظیفه خود را عزل و نصب مدیران در استان ندانند.

هرچند که این بازدید حاشیه هایی نیز در بر داشته است و نماینده سمنان در سخنانی احساسی گفته که اگر جای استاندار و مدیران خوزستان بودم، در اینجا را به روی تهران تخته می کردم و نمی گذاشتم تا زمانی که مشکلاتی مانند غیزانیه وجود دارد منافع استان به تهران و کشور برود.

اما همین صحبت های غیر کارشناسی و غیر مسئولانه بیشتر باعث شده تا محرومیت استان دیده شود و نشان داد خوزستانی ها با همه محدودیت ها و مشکلاتی که دارند هیچ وقت منابع متعدد این استان را فقط برای خود نخواستند و تنها درخواستی که داشته و دارند این بود که مانند سایر نقاط کشور عمران و آبادانی این استان نیز در اولویت باشد.