شمار مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۱۵۹۸۸ نفر افزایش یافت
شمار مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۱۵۹۸۸ نفر افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در خوزستان، و با توجه به افزایش مراکز نمونه در شهرهای بزرگ به منظور تقویت هرچه بهتر نظام غربالگری، از دیروز تا امروز (۱۲ لغایت ۱۳خرداد۹۹) تعداد ۶۵۸ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با احتساب این ۶۵۸ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۵۹۸۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش کاوش، دکتر علی احسان پور روز سه شنبه ( 13 خردادماه) اظهار کرد: از مجموع ۶۵۸ بیمار جدید، ۵۲۷ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۳۱ بیمار نیز بستری شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش های مدافعان سلامت مردم، ۱۴۵۹۱ از بیماران بهبود یافته و یا از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند و در حال حاضر ۸۰۲ بیمار در بیمارستان های استان تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۵۹۵ نفر برسد.

احسان پور افزود: همچنان تاکید می شود که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مهمترین و بهترین راه جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری است که همواره و در همه حال باید مد نظر مردم عزیز قرار گیرد.