درآمد ارزی قابل دسترس کشور را 41 تا 45 میلیارد دلار بسته‌ایم/ 5 میلیارد دلار فقط حداقل میزان برای تامین کالاهای اساسی است + ویدئو
درآمد ارزی قابل دسترس کشور را 41 تا 45 میلیارد دلار بسته‌ایم/ 5 میلیارد دلار فقط حداقل میزان برای تامین کالاهای اساسی است + ویدئو

سخنگوی دولت بیان کرد: چشم‌انداز قابل دسترسی برای درآمد ارزی کشور را 41 تا 45 میلیارد دلار بسته‌ایم. این میزان، هدف قابل دسترسی است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوال اعتمادآنلاین؛ مبنی بر اینکه دولت در سال 99 چقدر درآمد ارزی خواهد داشت؟ آیا این صحت دارد که درآمد کشور در سال جاری کمتر از 5 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است یا خیر، با بیان اینکه که این موضوع را برای اولین بار مطرح می‌کنم، گفت: در جلسات فشرده‌ای که در این خصوص در دولت برگزار شده است، چشم‌انداز قابل دسترسی را با 41 تا 45 میلیارد دلار بسته‌ایم. این میزان، هدف قابل دسترسی است.

او در ادامه تاکید کرد: برش بخشی و صنعتی‌اش نیز زده شده است. مثلا سهم فولاد و پتروشیمی چه قدر است. برش استانی‌ آن هم مشخص شده است. نمی‌گذاریم آمریکا برای ما خفه شدن اقتصاد را تصور کند. ما منتظر نمی‌مانیم که آمریکا اجازه کار به ما ندهد. ما چنین چشم‌اندازی برای خود متصور شده‌ایم. امیدوارم که با گشایش‌های نفتی درآمد ارزی در این حوزه هم محقق شود.

سخنگوی دولت با اشاره به نقش وزارت امور خارجه در کمک به حل مشکلات اقتصادی و تامین درآمد برای دولت، بیان کرد: در هیچ دوره‌ای مانند این دولت وزارت امور خارجه چنین نقشی نداشته است. وزارت امور خارجه تبدیل به وزارت صادرات شده است. 20 کشور به عنوان کشورهای هدف در نظر گرفته شده است. هدف‌گذاری‌ها مشخص است و کالاهایی که باید به کشورهای مقصد ارسال شود مشخص شده است. حوزه نمایندگی بازرگانی بیشتر مهیا شده است. حضور خود در مجامع منطقه‌ای بیشتر می‌کنیم. امیدواریم به انجام برسانیم.

ربیعی همچنین تاکید کرد: مبلغ 5 میلیارد دلاری که مطرح کردید فقط حداقل رقم است. این میزانی که شما درباره ان صحبت می کنید حداقل میزانی است که فقط برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.