مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق شکن، بیش از 302 میلیارد ریال در هزینه‌های سال ۹۸ صرفه جویی شد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این شرکت، مهندس سعید کوتی اظهار داشت: انجام اصلاحیه های فرآیندی، رفع اشکالات عملیاتی و پایش دقیق و منظم مصرف این نوع مواد، موجب شد در سال گذشته نسبت به سال مبنای مقایسه(۱۳۹۶) حدود ۴۳۲۷ بشکه در مصرف مواد تعلیق شکن صرفه‌جویی حاصل شود که تأثیری قابل توجه در کاهش هزینه‌های جاری داشته است.

وی درباره کاربرد مواد تعلیق شکن در فرآیند تولید نفت خام گفت: تعلیق شکن ها عمده ترین مواد شیمیایی مورد مصرف در فرآیند تولید به شمار می روند که در واحدهای بهره برداری و نمک زدایی برای جداسازی آب و نمک از نفت خام استفاده می‌شوند.

مهندس کوتی افزود: با توجه به تعدد واحدهای بهره برداری و نمک زدایی در گستره مناطق نفت خیز جنوب، هرگونه ابتکار عمل در کاهش مصرف مواد شیمیایی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها به همراه خواهد داشت.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان ساخت: بومی سازی مواد تعلیق شکن مورد استفاده در این شرکت با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک، کشور به طور کامل از ورود این مواد، بی نیاز خواهد شد.