احداث مدرسه 2 کلاسه برای عشایر اندیکا توسط یک خیّر/ در سال تحصیلی آینده بیش از ۱۰۰مدرسه عشایری به بهره برداری می رسد
احداث مدرسه 2 کلاسه برای عشایر اندیکا توسط یک خیّر/ در سال تحصیلی آینده بیش از ۱۰۰مدرسه عشایری به بهره برداری می رسد

کلنگ زنی یک مدرسه 2 کلاسه عشایری در روستای پاریو چذب ( منطقه شاهزاده عبدالله) شهرستان اندیکا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال انجام شد‌‌.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: به همت خیر گرانقدر، آقای نظرپور یک مدرسه 2 کلاسه به نام یادگار امام با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد ریال امروز( پنجشنبه) کلنگ زنی شد که برای سال تحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش عشایر خوزستان، مرادعلی سعیدی پور اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایر خوزستان در ۱۴ شهرستان فعالیت می کند و در مجموع نزدیک به ۷۰۰ مدرسه را زیر نظر دارد که بسیاری از این مدارس چادری،کانکسی و یا ساختمانی غیراستاندار هستد که برای استاندارکردن آن ها تا کنون تلاش های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته بیش از ۱۵۰ مدرسه عشایری به کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است، افزود: این کار با نگاه ویژه مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ادامه دارد و امیدوام که درچندسال آینده هیچ مدرسه غیر استانداردی در عشایر وجود نداشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد: تفاهمنامه ای سه جانبه بین بنیاد قلم چی، اداره کل های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خوزستان به امضا رسیده است که به موجب آن در سال تحصیلی آینده بیش از ۱۰۰مدرسه عشایری یک تا سه کلاسه با روش های روز مدرسه سازی وارد چرخه ی تعلیم و تربیت می شوند که این امر می تواند یک انقلاب بزرگ در مدرسه سازی عشایری باشد.

سعیدی پور خاطرنشان کرد: منطقه عشایری اندیکا بزرگترین منطقه عشایری خوزستان و یکی از بزرگترین ها در کشور می باشد که باید برای رفع محرومیت های موجود و برقراری عدالت آموزشی همه ارگان ها و خیرین دست در دست هم دهند تا این منطقه و دیگر مناطق عشایری خوزستان از محرومیت خارج شوند.

وی ادامه داد: گاهی ساخت چندین مدرسه عشایری با توجه به اینکه عمدتا یک یا 2 کلاس هستند هزینه ای برابر با ساخت یک مدرسه در شهرستان ها دارد و این امر اگر مورد توجه قرار گیرد خیر های زیادی می تواند به امر مدرسه سازی ورود کنند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان در پایان ضمن تقدیر از خیرینی که تا کنون در عشایر خوزستان مدرسه ساخته اند، بیان کرد: چشم سر و چشم دل دانش آموزان عشایری به دستان پرسخاوت شما خیرین گرامی دوخته شده است و امیدوارم با ورود همه خیرین مدرسه ساز در محیط عشایری دل همه ی دانش آموزان عشایری شاد شود.