مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه آماده یک تابستان سخت هستیم، گفت: با توجه به شرایط بارندگی‌های استان، اگر کشاورزان بخواهند به میزان سال گذشته کشت داشته باشند ممکن است با مشکلاتی در تامین آب در تابستان مواجه شویم.

صادق حقیقی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت مصرف آب در خوزستان با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در استان خوزستان همیشه تجهیزات برای فصل گرما در آمادگی قرار دارند و اکنون همراه شدن کرونا با فصل گرما، باعث شده است تا نگرانی خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد زیرا تجهیزات آماده هستند و پیش‌بینی‌ها برای رشد مصرف نیز از قبل انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مسایل به وجودآمده در بحث شیوع کرونا، مردم آب بیشتری را مصرف می‌کنند و در این زمینه با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف در خوزستان مواجه شده‌ایم که البته این میزان رشد، طبیعی و قابل پیش بینی بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد، تصریح کرد: در این زمینه ممکن است مشکلات اجتناب‌ناپذیر و جزیی مانند شکستگی خطوط و… را شاهد باشیم اما این مسایل روزمره هستند و جای نگرانی نیست.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این شرکت، حقیقی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بارندگی‌ها نزدیک به نرمال بوده و مانند سال گذشته نیست، نگرانی‌هایی در بحث تامین آب برای تابستان وجود دارد. سال گذشته به دلیل وقوع سیلاب، وضعیت آب بسیار مطلوب بود و کشاورزان توانستند به هر میزان که بخواهند کشت کنند اما امسال شرایط بارندگی متفاوت است و اگر کشاورزان بخواهند مانند سال گذشته کشت داشته باشند ممکن است با مشکلاتی در تامین آب در تابستان مواجه شویم.

وی با بیان اینکه آماده یک تابستان سخت هستیم، عنوان کرد: اگر چنین شرایطی رخ دهد، پایین دست رودخانه کارون در شهرهای خرمشهر و آبادان قطعا با تنش‌های آبی مواجه خواهیم شد و در این زمینه انتظار داریم تا مسوولان به مساله کشت محصولات کشاورزی در استان توجه کنند.