غمگین: مراسم ویژه هفته کارگر با محدودیت برگزار می شود
غمگین: مراسم ویژه هفته کارگر با محدودیت برگزار می شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از محدودیت در اجرای مراسم هفته کارگر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و عمل کردن به طرح فاصله گذاری هوشمند در استان، خبر داد.

ارسلان غمگین روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در نخستین جلسه بزرگداشت هفته کارگر- که به منظور تصویب برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت مقام شامخ کارگر برگزار شد- اظهار کرد: همه ساله از پنجم تا ۱۱ اردی بهشت ماه به عنوان هفته کارگر و بسیج کارگری نام گذاری شده است که به دلیل تقارن آن با سال جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری، اهمیت آن بیش از پیش مشهود است.

وی افزود: شوربختانه به دلیل شیوع کرونا ویروس و تشدید تحریم ها، امکان انجام اموری که از پیش برای بزرگداشت هفته کارگر تدارک دیده بودیم وجود ندارد.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی این اداره کل؛ غمگین با اشاره به برنامه هایی که آنجام آنها در هفته کارگر مصوب شده است، تصریح کرد: دیدار محدود برگزیدگان جامعه کارگری با استاندار و نماینده ولی فقیه، غبارروبی گلزار شهدا و بازدید از یک شرکت و اهدای گل به کارگران، شرکت در برنامه افق روشن و حضور کارگران، کار آفرینان و ورزشکاران کارگر برتر در مرکز صدا و سیمای خوزستان از جمله برنامه های ما در هفته کارگر است. البته برنامه های دیگری از جمله چند افتتاحیه بود که به دلیل اهمیت سالم سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان اجرای آن ها وجود ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: افتخار داریم از رتبه ۲۹ در فاصله چهار ماه به رتبه سوم کشوری در میان ادارات کل استان ها در کشور برسیم و این مقدور نبود جز با خودباوری تک‌تک همکاران ما در اداره کل، امیدوارم هرچه زودتر رتبه یک کشوری را با همیاری یکدیگر به دست آوریم.

غمگین گفت: حوزه تعاون در حالی ظرف مدت چهار ماه جزو پنج استان عالی کشور شد که پیش از این عملکرد آن در استان در ابتدای مهرسال گذشته،۴۴ درصد از برنامه عقب بود.

وی با اشاره به گستردگی مشاغل در خوزستان یاد آور شد: در استان مشاغل متعددی در حوزه های مختلف در صنایع نفت، گاز، انرژی، برق، کشاورزی و همچنین وجود مرزهای آبی بسیار زیاد و هر آنچه مورد نیاز تولید و اشتغال است، وجود دارد به همین دلیل بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، به لحاظ توانایی و تخصص جزو رتبه های یک کشوری است چرا که سرشار از تجارب گوناگون است.

غمگین در کنار هم بودن را وظیفه تک تک هموطنان در کشور دانست و گفت: هیچ کشوری مانند ایران نیست؛ مردم ایران برای خدمت به همنوعان خود از هم سبقت می گیرند و با وجود مشکل ها و کاستی هایی که وجود دارد تمام قد پشت رهبر خود ایستاده و به فرمایشات ایشان عمل می کنند.

گفتنی است: در نخستین جلسه بزرگداشت هفته کارگر قائم مقام، مدیران حوزه های کار آفرینی و اشتغال، پشتیبانی، تعاون و رفاه اجتماعی، روابط کار، مشاوران مدیر کل، کارشناسان و رییسان ستادی مرتبط و نیز فرمانده بسیج کارگری استان و شرکای اجتماعی اداره کل حضور داشتند.