استاندار خوزستان: مراقبت از سلامت کادر درمان اولویت اصلی استان است
استاندار خوزستان: مراقبت از سلامت کادر درمان اولویت اصلی استان است

استاندار خوزستان مراقبت از سلامت پزشکان و پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا را از اولویت ها برشمرد و گفت: پس از راه اندازی خط تولید محلول و ماسک در زمینه لباس پزشکی نیز دیگر هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی لباس پزشکی شهید جهان آرا اهواز در جمع خبرنگاران لباس‌های پزشکی را از مهمترین اقلام پزشکی مورد نیاز مجموعه کادر درمان دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش گروه‌های جهادی به ویژه مجموعه شهید جهان آرا زیر نظر قرارگاه جهادی شفا، روزانه یک هزار و ۲۰۰ لباس تولید و بین بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی گفت: تولید این لباس‌های مخصوص شرایط را برای رسیدگی هرچه بیشتر کادر درمان به مبتلایان ویروس کرونا در سطح بیمارستان‌ها آسان‌تر و از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات اصلی و جدی کشور در ابتدای شیوع این بیماری، کمبود لباس مخصوص پزشکی بود که یکی از شرکت‌های دانش بنیان شهرستان دزفول با دریافت مجوز از وزارت بهداشت با تمام ظرفیت پای کار آمد و استان و کشور ما را از این قلم پزشکی بی نیاز کرد.

استاندار خوزستان گفت: سپاه ولیعصر (عج) از ابتدا با تمام ظرفیت وارد میدان شد و با ساماندهی گروه‌های جهادی برای تولید لباس پزشکی، ماسک و محلول ضدعفونی کننده شرایط مناسبی را برای پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح استان فراهم کرد.

وی افزود: اکنون هماهنگی‌های لازم با مجموعه پتروشیمی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته تا مواد اولیه این کارگاه‌های تولیدی تامین شوند تا بتوانیم تولیدات را افزایش دهیم.

شریعتی با قدردانی از شرکت آوان طب دزفول و سپاه ولیعصر (عج) برای تلاش‌های گسترده جهت مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس گفت: این مجموعه‌ها در هر زمینه‌ای که نیاز به کمک داشتند از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: امید است با این حرکت‌های جمعی و جهادی کادر درمان، تیم‌های پشتیبان و بخصوص مردم بتوانیم بر این ویروس غلبه کنیم.

استاندار خوزستان گفت: قرارگاه جهادی شفا نیز تاکنون به خوبی شرایط موجود را مدیریت کرده و علاوه بر ساماندهی گروه‌های جهادی، مراکز قرنطینه‌ای را نیز برای بستری بیماران مبتلا راه اندازی کردند و بسته‌های معیشتی و بهداشتی قابل توجهی را برای توزیع در بین مناطق کم برخوردار تدارک دیدند.

وی افزود: این قرارگاه جهادی در هرجا که نیاز بود در سریع‌ترین زمان ممکن ورود کرد و تاکنون این همکاری و همراهی باعث پایداری وضعیت استان شده است.

استاندار خوزستان به همراه سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون سپاه ولیعصر (عج) روز پنجشنبه از خط تولید لباس پزشکی در کانون شهید جهان آرا اهواز بازدید کرد.

وی در این بازدید وعده داد برای حمایت از این کارگاه تولیدی تعدادی چرخ خیاطی در اختیار این مجموعه قرار گیرد و مواد اولیه این لباس‌ها نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی و پتروشیمی های استان تامین شود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

منبع: ایرنا