خدمات کرونایی بهزیستی در پاتوق‌های شناسایی‌شده معتادان
خدمات کرونایی بهزیستی در پاتوق‌های شناسایی‌شده معتادان

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد بهزیستی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از خدمات رسانی مراکز گذری در ۷۰ پاتوق شناسایی شده استان خبر داد.

غلامرضا صدیق راد با تشریح اقدامات مراکز کاهش آسیب اعتیاد عنوان کرد: از آغاز طرح پیشگیری و مراقبت از بیماری کرونا در افراد بی خانمان و کارتن خواب مصرف کننده مواد، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ماه ۹۸، کلیه مراکز گذری، موبایل ون ها و تیم های سیار ضمن ارائه خدمات همیشگی به معتادان کارتن خواب، غربالگری کرونا را نیز انجام داده و در صورت مشکوک بودن افراد، آنها را به مراکز بهداشتی راهنمایی، ارجاع و بعضا همراهی می کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر خدمات کاهش آسیب به افراد بی خانمان، اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و وسایل شوینده در اختیارشان قرار می گیرد و آموزش های مرتبط با پیشگیری از کرونا طبق پروتکل های ابلاغی به آنها ارائه و همچنین پاتوق ها و مناطق آسیب زا توسط تیم های سیار کاهش آسیب گندزدایی و ضدعفونی می شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز تحت نظارت بهزیستی و مقیمان این مراکز نسبت به افراد عادی آسیب پذیرتر هستند، از ابتدا با تمهیدات جدی و نظارت های مستمر از شیوع ویروس کرونا در این مراکز پیشگیری شد.

صدیق راد افزود: پنج مرکز گذری DIC، چهار مرکز شلتر، پنج تیم سیار وابسته به مراکز گذری، دو تیم سیار مستقل، یک موبایل ون و یک ایستگاه کاهش آسیب سیار (کانکس) در حال خدمت رسانی به جامعه هدف در شهرستان های اهواز، مسجدسلیمان، اندیمشک و آبادان هستند. دو کانکس دیگر و یک موبایل ون تحت پروژه صندوق جهانی ایدز نیز در شهرستان های اهواز و اندیمشک با هدف افزایش خدمت رسانی به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر مراکز گذری در ۷۰ پاتوق شناسایی شده در حال ارائه خدمت هستند.

منبع: ایسنا