مرگ را با خود به سوغات نبریم 
مرگ را با خود به سوغات نبریم 

کمتر از ۴۸ ساعت از طرح فاصله گذاری اجتماعی نمی گذرد که در عین ناباوری خبر صدور پنج هزار برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف ۷۳۷ خودرو به مدت یک ماه از زبان رئیس پلیس راهور اعلام می شود.

به راستی این همه اصرار برای مسافرت آن هم در شرایطی که شیوع ویروس کرونا شرایط فوق العاده ای در کشور و جهان به وجود آورده و به دفعات از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود برای در امان ماندن از ابتلا و قطع زنجیره انتقال به این ویروس کشنده در خانه بمانید، چیست؟

برای مسافرت و دید و بازدید همیشه وقت هست. دیدن عزیزان در ایام نوروز سنتی پسندیده ای است که از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم بوده، اما در شرایط فعلی و توصیه ی موکد پزشکان، این دید و بازدیدها ممکن است به قیمت جان عزیزانمان تمام شود.

بهتر نیست به جای لج و لجبازی و اثبات خودمان، این بار اعتماد کنیم و در خانه بمانیم.

بی شک ممکن است در آمار دردناک فوت شدگان که حالا از مرز چند هزار تن گذشته و روزانه به این آمار صدها تن اضافه می شود، نام عزیزانمان به چشم بخورد. مرگ فقط برای همسایه نیست. مرگ را با خود به سوغات نبریم.

برای مهار ویروس کرونا نباید تسلیم شرایط شد، عمل به توصیه های پزشکان و بکارگیری موارد بهداشت فردی و از همه مهم تر ماندن در خانه بهترین روش برای مهار ویروس و مهم تر از آن کاستن از بار دوش کادر درمانی کشور است که این روزها فداکارانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند