خوزستان در بخش مدیریتی به خانه تکانی نیاز دارد/انتقاد از استاندار
خوزستان در بخش مدیریتی به خانه تکانی نیاز دارد/انتقاد از استاندار

منتخب اول آبادان با بیان اینکه خوزستان در بخش مدیریتی به خانه تکانی نیاز دارد، گفت: ناهماهنگی عجیبی بین فرمانداری و منطقه آزاد اروند وجود دارد و استاندار اقدامی نداشته است.

سید محمد مولوی در تشریح وضعیت حال حاضر استان و مشکلاتی که مردم این استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: خوزستان در بخش‌های مختلف، دارای کاستی‌های بسیاری است که بخش اعظم این مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی در برخی سازمان‌ها و ادارات کل است.

وی افزود: برخی مدیران فعلی در استان چون بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب نشده‌اند، اساساً هنوز باور نکرده‌اند مدیر هستند و این موضوع باعث شده مردم در برخی از بخش‌ها با مشکلات جدی مواجه شوند.

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد اکثر منتخبان مجلس یازدهم در خوزستان این است که خوزستان نیازمند خانه‌تکانی اساسی و بر اساس شایسته‌سالاری در بخش مدیریتی است.

وی، بی‌توجهی به جلب سرمایه‌گذار در بخش صنعت‌های مولد، صنایع پایین‌دستی همچون پتروشیمی‌ها و استفاده نکردن از ظرفیت بالفعل بازار تجاری عراق و لزوم راه‌اندازی صنایع مختص تأمین نیازهای بازار تشنه این کشور همسایه را از ضعف‌های موجود در استان دانست و افزود: منطقه آزاد اروند متأسفانه بدون اینکه در بخش سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی اقدام شاخصی در سال‌های گذشته انجام داده باشد با آمار و ارقامی که برای افکار عمومی اساساً ملموس نیست سعی در درشت‌نمایی اقدامات و پوشاندن ضعف‌های خود را دارد.

مولوی تصریح کرد: یکی از مشکلات آبادان نبود هماهنگی در تصمیم‌گیری‌ها بین فرمانداری و منطقه آزاد اروند است و متأسفانه استاندار خوزستان با وجود ارتباط نزدیکی که با مدیریت این سازمان دارد تاکنون هیچ گام مثبتی برای رفع این ناهماهنگی برنداشته است.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم افتتاح پروژه ۴۰۰ متر ساحل سازی در خرمشهر بدون رعایت پروتکل بهداشتی در جلوی منظر عمومی گفت: چطور از یک‌سو استاندار از مردم می‌خواهد که «در خانه‌های خود بمانید و حتی بر سر مزار مردگان خود حاضر نشوند» اما وی تسبیح به دست و با حضور چندین مسئول و غیرمسئول برای افتتاح پروژه‌ای ۲۰۰ متری، بدون داشتن ماسک و دستکش حضور پیدا می‌کند!؟

وی افزود: این‌گونه رفتارها بی‌اعتمادی افکار عمومی را منجر خواهد شد و این تناقض‌ها به طور قطع تأثیرات مخربی در مدیریت افکار عمومی ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر