رییس پلیس راه خوزستان گفت: پلیس راه خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پایش مسافران در خصوص ویروس کرونا همکاری دارد.

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد: تیم‌های پایش ویروس کرونا در مبادی ورودی دهدز، بهبهان و اندیمشک توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز مستقر شده اند.

وی گفت: پلیس راه استان ساختمان‌های خود را در اختیار تیم‌های بهداشت قرارداده است و در صورت اعلام بهداشت برای پایش مسافران، خودروها را برای بررسی سلامت مسافران متوقف می کنیم.

رییس پلیس راه استان ادامه داد: در صورتی که تیم های بهداشتی نسبت به آلودگی خودرو و یا اتوبوس نیز هشدار دهند پلیس راه از ورود خودرو به استان جلوگیری خواهد کرد.

سرهنگ دولتشاهی بیان کرد: هیچگونه محدودیتی برای ورود مسافران به استان وجود ندارد و هیچگونه دستورالعملی برای محدودیت ورود مسافران از استان های دیگر به پلیس راه ابلاغ نشده است.

بر اساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکنون ۳۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی‌شده که از این تعداد ۹ نفر فوت شدند.

منبع: ایرنا

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ، مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است.