معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: شمار چاه های نفت و گاز حفر شده در سال جاری با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور به یکصد حلقه رسید.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس حمید رضا خوش آیند روز یکشنبه (چهارم اسفندماه) در تشریح عملکرد این معاونت افزود: از این تعداد چاه ۳۵ حلقه توسعه ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۶۳ حلقه تعمیری بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه های تکمیلی در یازده ماه امسال ۷۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۵ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، ۹ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و در قالب پروژه ای و دو حلقه درپروژه های مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و در اختیار کارفرماها قرار گرفت.

خوش آیند با اشاره به اینکه ناوگان حفاری این شرکت متشکل از بیش از ۷۰ دکل حفاری خشکی و دریایی است، گفت: به تازگی دکل های ۳۱، ۴۰ و ۶۹ فتح که آماده بکار بودند با تعریف برنامه کاری در مدار عملیات قرار گرفتند و برنامه ریزی برای بکارگیری چند دکل دیگر در پروژه های جدید در دست اقدام است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: کارکنان سختکوش این شرکت در در ۱۱ ماه گذشته در نتیجه تلاش شبانه روزی و تعامل با کارفرماها حفاری ۹ حلقه چاه نفت و گاز را به مدت ۸۹ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام رسانده و به شرکت های متقاضی تحویل دادند.