بزرگراه بهبهان – رامهرمز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
بزرگراه بهبهان – رامهرمز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بزرگراه بهبهان – رامهرمز که به طول ۷۰ کیلومتر در حال احداث است تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه در دومین و آخرین روز سفر خود به خوزستان از پروژه پل کمربندی بهبهان – رامهرمز که به بزرگراه این مسیر منتهی می شود دیدن ، و از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: تبدیل مسیر رامهرمز- بهبهان – گچساران به یک بزرگراه چهار بانده ، یکی از پروژه هایی است که از سال ۱۳۹۱ کلید خورده است.

وی افزود: این بزرگراه به طول ۷۰ کیلومتر، پنج پل بزرگ و نیز کمربندی در حال احداث است و قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی دلیل طولانی شدن و کندی پیشرفت احداث کمربندی بهبهان – رامهرمز را محدودیت‌ اعتباری در سال های گذشته، و وجود معارضان مختلف آب ، گاز ، برق و معارضان ملکی بیان کرد.

اسلامی همچنین از روند احداث پل رودخانه ای در ابتدای جاده جدید کمربندی رامهرمز – بهبهان دیدن کرد.یک باند این پل به طول ۳۰۰ متر با ۱۰ دهانه ۳۰ متری و با ۴۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.پایههای پل دوم(مسیر برگشت) از بهبهان نیز نصب شده و آماده عرشه گذاری است.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی با توجه به درخواست فرماندار رامهرمز مبنی بر مقاوم سازی پل قدیم جاده رامهرمز – بهبهان ، اداره کل راهداری خوزستان را موظف کرد مطالعات آن شروع ، و بهسازی بر روی این پل اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی برای بهرهبرداری و آغاز چند طرح حوزه راه و مسکن، روز شنبه وارد خوزستان شد و ظهر روز یکشنبه به سفر ۲ روزه خود پایان داد.

منبع: ایرنا