لزوم آمادگی اهواز پس از بارندگی، برای تردد در روز انتخابات
لزوم آمادگی اهواز پس از بارندگی، برای تردد در روز انتخابات

استاندار خوزستان با اشاره به بارندگی‌های آینده و جاری شدن روان‌آب‌ها در بهار گفت: برنامه‌ریزی‌های سازمان آب و برق باید درست و به گونه‌ای باشد که هم منابع آبی ما هدر نرود و هم شرایط برای روان‌آب فرورین‌ماه و بهار فراهم شود.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان که شامگاه چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به ورود دو سامانه بارشی به خوزستان اظهار کرد: یکی از این سامانه‌ها روز پنجشنبه اول اسفندماه و سامانه دیگر در روز یکشنبه هفته آینده وارد خوزستان می‌شوند. خوشبختانه طبق گزارش‌های ارائه شده، روان‌آب‌ها و سیلاب‌های ناشی از این بارندگی‌ها قابل کنترل هستند و در پایین‌دست جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی در این شرایط، افزود: برنامه‌ریزی برای کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌هایی که وارد خوزستان می‌شوند، باید انجام شود. در پی بارش در اندیکا و شهرهایی مانند دزفول حتما سیلاب و روان‌آب جاری می‌شود بنابراین باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: همچنین توصیه‌های لازم و اطلاع‌رسانی به عشایر انجام و مراقبت‌های لازم به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی انجام شود.

شریعتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یک روز پس از بارندگی روز پنجشنبه، بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در اهواز، باید آبفا و شهرداری اهواز آمادگی لازم را داشته باشند. با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی یک روز پس از بارندگی، نباید مشکلی داشته باشیم و باید امکان تردد برای مردم فراهم باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در اندیکا و مناطق مرتفع مانند حسینیه اندیمشک، مسجدسلیمان و شهیون دزفول تمهیدات لازم برای انتخابات اندیشیده شود تا در این خصوص با مشکل خاصی مواجه نشویم.

استاندار خوزستان گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود، مساله‌ای در پایین‌دست نخواهیم داشت و خوشبختانه این بارش‌ها، کم‌آبی کشاورزانی که کشت داشته‌اند را جبران می‌کند.

شریعتی بیان کرد: آبفای روستایی و شهری، هلال احمر، اورژانس و دستگاه‌های مختلف باید آمادگی لازم را داشته باشند. در صورت لزوم نیز باید ماشین‌آلات در نقاط مورد نیاز مستقر شوند تا در صورت بروز مشکل امکانات در منطقه حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه معمولا ۵۰ درصد روان‌آب‌ها در بهار جاری می‌شوند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های سازمان آب و برق باید درست و به گونه‌ای باشد که هم منابع آبی ما هدر نرود و هم شرایط برای روان‌آب فروردین‌ماه و بهار فراهم شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن سفرهای کاروان‌های راهیان نور، گفت: با توجه به وضعیت آب و هوای خوزستان، قطعا مهمان نوروزی زیادی خواهیم داشت و سفرهای کاروان راهیان نور را هم داریم و باید زیباسازی شهرها برای عید انجام شود.

شریعتی عنوان کرد: در آبگرفتگی‌های اخیر در برخی شهرستان‌های خوزستان برای رفع مشکلات، روال اداری انجام نشد تا کارها سریعتر انجام شوند. پس از آن نیز باید شرایط برای تردد مردم مهیا شود.

وی با تاکید بر لزوم شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه ما باید دوم اسفندماه برای تعیین سرنوشت خودمان پای صندوق رای برویم و مسیر حرکت کشور را تعیین کنیم. ان‌شاءالله مسیر توسعه و پیشرفت و آبادانی خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه انتخابات در محیط امن و سالم برگزار می‌شود، افزود: همه باید با جدیت در انتخابات حضور پیدا کنند و خود را از این حق محروم نکنند. سلامت و امنیت انتخابات شرط اساسی است و متعهد و مکلف به انجام آن هستیم. مدیران دستگاه‌ها حق ندارند به نفع یا علیه کاندیدایی ورود کنند. با وجود اینکه بعضا از نظر قانونی در وقت غیراداری می‌توانند در کنار کاندیدایی باشند اما من این کار را ممنوع کردم. نظر آنها برای خودشان مهم است و تنها باید مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

وی ادامه داد: اساس انتخابات امسال کاملا به ارتباطات وابسته است بنابراین باید شیفت دستگاه‌هایی که در حوزه ارتباطات نقش دارند، برقرار باشد. همچنین هر گونه کار پیمانکاری در حوزه جاده‌ها و راه‌ها که ممکن است به فیبر نوری آسیب بزند، تا روز بعد از انتخابات ممنوع است و کارها باید متوقف شود.

منبع: ایسنا