سراج: لزومی ندارد نماینده از مجلس حقوق دریافت کند/ سودانی: از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم/ حسینی: سال گذشته ۷۰۰ تجمع کارگری در خوزستان شکل گرفت/ میرزاده: رییس جمهور را تهدید کردیم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در خوزستان افتتاح کند/ محمدی: در پرونده ی اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی نمایندگان حضور داشته اند/ کلاه کج: لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهواز از پیش مهندسی شده بود و افتضاح به بار آورد
سراج: لزومی ندارد نماینده از مجلس حقوق دریافت کند/ سودانی: از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم/ حسینی: سال گذشته ۷۰۰ تجمع کارگری در خوزستان شکل گرفت/ میرزاده: رییس جمهور را تهدید کردیم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در خوزستان افتتاح کند/ محمدی: در پرونده ی اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی نمایندگان حضور داشته اند/ کلاه کج: لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهواز از پیش مهندسی شده بود و افتضاح به بار آورد

نشست انتخاباتی 6 کاندید یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مسجد شهدا اهواز برگزار شد.

از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم

نماینده ی اسبق و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ی اهواز در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در مجلس هشتم با جمع محدودی از نمایندگان پیشنهاد تشکیل فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی را مطرح کردیم که به دلیل اینکه پیگیر این موضوع بودیم تهدیداتی علیه ما صورت گرفت.

به گزارش کاوش، ناصر سودانی شامگاه سه شنبه ( ۲۹ بهمن ماه) در اولین نشست انتخابات که با حضور، سید کریم حسینی، احمد سراج، رضا کلاه کج، ایمان محمدی و سید رضا میرزاده کاندیداهای حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مسجد شهداء اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بنا به مستندات موجود این افتخار را دارم که اولین شبکه اقتصادی فاسد در اهواز را شناسایی و اعلام کرده ام.

وی مفاسد اقتصادی را آفاتی برای انقلاب دانست وبا بیان اینکه بعضی از مسئولان کشور به فساد آلوده بوده و حقوق های نجمومی داشته اند، افزود: در رابطه با مفاسد اقتصادی هر کجا که اطلاعاتی به دستمان رسید وظیفه ی شرعی خود دانسته ایم افشاء و پیگیری کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچه اقتدار مجلس بالاتر باشد اقتدار نظام، کشور و ملت نیز بیشتر می شود و به همان میزان که مجلس مقتدر باشد شتاب برای رفع مشکلات، تحقق اهداف متعالی، تمدن سازی و گام نهادن در بیانیه دوم انقلاب اسلامی سریعتر خواهد بود.

سودانی عنوان کرد: قطعا انتخاب مردم نیز باید یک انتخاب مقتدرانه و به موازات عظمت مجلس باشد و نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی، با اراده ای بلند و سابقه ای درخشان و تاثیر گذار یر تصمیم گیرندگان در کشور انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در دوره های نمایندگی از رهگذر نطق ها، پیگیری ها و بیانیه ها توانستیم ۷۵۰ مصوبه برای توسعه و رفع چالش های خوزستان مطرح کنیم که برخی از آن ها به انجام رسید، بعضی نیمه تمام و بخش دیگر آن به دلیل اینکه دوره ی نمایندگی ما به اتمام رسید راکد باقی ماند.

این کاندیدای حوزه انتخابیه ی اهواز بیان کرد: در برنامه ی پنج ساله ی ششم، خوزستان را به عنوان استان اول برای محرومیت زدایی قرار دادیم که البته این برنامه در دوره ی دهم مجلس رها شد.

سودانی در بخش دیگر از صحبت های خود در رابطه با شفافیت آرای نمایندگان اضافه کرد: معتقد به ۲ پدیده از جمله اتاق شیشه ای و سامانه ی شفاف سازی هستم. باید تدبیری اندیشید که هر نامه ای که از سوی یک نماینده به وزارت خانه یا اداره ای ارسال شود یک نسخه از آن در اختیار بانکی برای جمع آوری آن ها قرار گیرد، همچنین هر سفارش تلفنیف حضوری، توصیه، نطق و رای نماینده باید ضبط و شفاف باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی برخی مواقع رای مخفی است که این کار دست ما داده است و می توانیم تعدیلی در این موضوع به انجام برسانیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود آن که سه دوره در مجلس نماینده بودم پرونده ی بنده در شورای نگهبان به عنوان برند و الگوبرای مقایسه با دیگر پرونده ها قرار می گیرد و هیچگونه لکه ی سیاه اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی ندارم.

سودانی با اشاره به اینکه سه بار متوالی از مردم رای گرفتن کار ساده ای نیست ، در خصوص هزینه های تبلغاتی اذعان کرد: برای تبلیغات هر مقداری که کار صورت گرفته به همان اندازه  به صورت شخصی هزینه کرده ام و یکی از کسانی که در این راستا کمک کرد پدر داماد بنده بود.

وی همچنین در رابطه با ادعای حقوق های نجومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت حقوق نمایندگان یکی از حقوق مردم است، توضیح داد: از ۱۲ سالی که در مجلس بودم ۱۱ سال از مجلس حقوق نگرفتم و تنها سال اول نمایندگی حقوق گرفتم که ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

این کاندید مجلس در حوزه انتخابیه ی اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در رابطه با بحث برجام اظهار کرد: آقای روحانی رییس جمهور قصد داشت یک ۲ قطبی را در کشور بین موافقان و مخالفان برجام ایجاد کند و بعد بگوید مقام معظم رهبری نمی گذارند ما کارکنیم و به دنبال این بودند بگویند می خواهیم مملکت را نجات دهیم اما نمی گذارند.

سودانی با عنوان اینکه در حال حاضر آبرویی برای آقای روحانی در رابطه با برجام نمانده است، افزود: برای ما پیام آمد که این بهانه باید از افرادی که چنین ادعایی می کنند گرفته شود تا جامعه از ۲ قطبی بودن خارج شود.

مجلسی قوی است که نمایندگان آن وام دار هیچ جناح سیاسی نباشند/ رای ممتنع برای نمایندگان برداشته شود

از دیگر کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون با بیان اینکه مجلسی قوی است که نمایندگان آن وام دار هیچ جناح سیاسی نباشند، گفت: امروز نمایندگانی می توانند با شجاعت و صراحت لهجه در صحن مجلس حرف خود را بیان کنند که وام دار نبوده و دستشان در جیب کسی نباشد.

احمد سراج با اشاره به اینکه معتقد به تبلیغ از طریق مدل گفتمانی هستم و به اعتقاد بنده سخت ترین روش تبلیغات انتخاباتی همین روش است، ادامه داد: با پوستر نمی توان به صداقت، برنامه ها، شجاعت و عدالت خواهی یک کاندیدا پی برد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه نماینده ای ارائه ی طرح و برنامه دهد و بعد از چهار سال بگوید نتوانسته ام یا نگذاشته اند اجرایی شود صحبت صحیحی نیست بلکه باید بگوید من وام دار بودم این عرصه را بر من تنگ کرد و بدهکار کسانی کرد که باید آن بدهی را پرداخت می کردم.

سراج با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو اولین انتخابات بعد از بیانیه ی گام دوم انقلاب است و باید بعضی حساب ها را شکست، اذعان کرد: مردم ما از فقر، فساد و به خصوص تبعیض گلایه دارند.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص شفاف بودن آراء نمایندگان تصریح کرد: معتقدم رای ممتنع برای نمایندگان باید برداشته شود زیرا رای ممتنع یعنی نماینده ی بی نظر و نماینده ی بی نظر یعنی نماینده ای که عقبه ی تخصصی ندارد.

مذاکرات مجلس مستقیم و بدون سانسور از صداوسیما پخش شود

این کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: در قانون اساسی آمده مذاکرات مجلس باید بصورت مستقیم و بدون سانسور در اختیار مردم قرار گیرد اما ما از طریق رادیو در جریان جلسات مجلس قرار می گیریم در حالیکه امروز ۴۰ شبکه ی سیما داریم، باید از این طریق پخش شود تا وقتی که طرح یا لایحه ای در مجلس قرائت می شود صحن علنی مجلس و نماینده ی شهر خود را ببینیم که در زمان قرائت طرح در چه وضعیتی قرار دارد و آیا اصلا حضور دارد؟ رای آن موافق است یا مخالف؟

سراج با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ میلیون تومان برای تبلیغات انتخابات از محل شخصی هزینه کرده ام، در رابطه با حقوق های نجومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم لزومی ندارد نماینده از مجلس حقوق دریافت کند.

مبارزه با فساد هزینه دارد

وی ضمن عنوان اینکه امروز فشار مالیاتی بر روی قشر ضعیف و متوسط جامعه بسیار زیاد است در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: افزایش هزینه ی فساد نیازمند مطالبه گری افرادی است که در این حوزه می توانند مطالبه کنند. مبارزه با فساد یک مجلس قوی نیاز دارد و مجلس قوی نیز نیازمند نماینده ی شجاع است. مبارزه با فساد هزینه دارد که باید نمایندگان هزینه آن را بپذیرند.

در سال های گذشته مجلس در تراز انقلاب اسلامی نبوده است

همچنین حسینی از دیگر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در این نشست عنوان کرد: در سال های گذشته بنا به هر دلیلی مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نبوده است لذا نیاز به عزم و اراده ای برای تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد در دوره ی یازدهم داریم.

سید کریم حسینی با بیان اینکه خوزستان به نسبت سایر استان ها از عقب ماندگی محسوس و ملموس رنج می برد در قسمتی دیگر از صحبت های خود در خصوص شفافیت آراء نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس فعلی  ۲۰۰ نفر طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضاء کردند اما تنها ۵۰ نفر به آن رای دادند. قطعا شفافیت آراء، صراحت و شفافیت موضع گیری باید در مجلس شورای اسلامی حرف و هدف اول نمایندگان مجلس باشد.

وی ضمن عنوان اینکه برای کار تبلیغاتی مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان هزینه کرده ام که از این رقم تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است، در رابطه با مفاسد اقتصادی افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه ی اقتصادی داریم بحث قوانینی است که توسط حوزه های مختلف اجرایی تفسیر به رای می شوند و در بسیاری از مواقع برداشت های مختلفی می توان  از آن ها کرد که این موضوع راه  فرار را در عقد قراردادها، تخصیص بودجه ها و اجرا باز می کند.

سال گذشته ۷۰۰ تجمع کارگری در خوزستان شکل گرفت

این کاندید یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در حال حاضر دغدغه ی ما در خوزستان امنیت شغلی کارگران و کارمندان است زیرا طبق آمار رسمی وزارت اطلاعات و اداره ی اطلاعات خوزستان ما در سال گذشته بیش از ۷۰۰ تجمع کارگری را در خیابان ها و مقابل استانداری داشته ایم.

رییس جمهور  را تهدید کردیم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در خوزستان افتتاح کند

یکی دیگر از کاندیداهای حوزه انتخابیه ی اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در این نشست گفت: بنده و مجموعه ای که با آن کار می کنم آقای روحانی را تهدید کردیم که اگر اعلام نکنید طرح ۵۵۰ هزار هکتاری افتتاح می شود ما در خوزستان شما را همراهی نخواهیم کرد که ایشان مجبور شدند این موضوع را اعلام کنند و تا کنون ۲۵۰ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده است.

سید رضا میرزاده با اشاره به اینکه بزرگترین جلسه در خصوص متروی اهواز را در استانداری تشکیل داده ام، بیان کرد: بدون حضور در مجلس و دولت نمی توان کاری کرد از من سوال نکنید چرا تا کنون برای استان کاری نکرده ام زیرا تا در دولت و مجلس حضور نداشته باشی راه حل اساسی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

بابت شفافیت از کارم اخراج شدم

دیگر کاندید انتخابات مجلس یازدهم گفت: شعار من شفافیت است و در این راستا حرف هایی را زده ام که  بابت آن ها متحمل هزینه شده و می شوم به طوری که به دلیل افشای فساد از شرکتی که در آن کار می کردم اخراج شدم.

ایمان محمدی با اشاره به اینکه شعار دوم بنده فساد ستیزی است که از فساد در جامعه جلوگیری می کند، اظهار کرد: تحقیق و تفحص مربوط به ذخیره ی فرهنگیان، اف ای تی اف و برجام  در مجلس شورای اسلامی غیر علنی رای گیری می شود.

یک نماینده ی شفاف در مجلس نداریم

وی ضمن عنوان اینکه تعهدنامه ی پویش شفافیت را امضاء و پنج بند به آن اضافه کرده ام، ادامه داد: اگر ما یک نماینده ی شفاف داشتیم تمام مجلس بعد از یکسال شفاف می شد اما حتی یک نماینده ی شفاف در مجلس نداریم بنابراین مجلسی که شفاف نیست نمی تواند دولت را شفاف کند.

این کاندید انتخابات مجلس تصریح کرد: ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای تبلغات انتخابات هزینه کرده ام و پیش بینی می کنم تا پایان مهلت تبلیغات به ۲۰ میلیون تومان رسد.

در پرونده ی اختلاس ۱۲ هزار میلیاردی نمایندگان حضور داشته اند

محمدی تاکید کرد: امضاهای طلایی در کشور ما وجود دارد که نمایندگان با قانون باید مقابل آن بایستند. یک امضای نماینده در ایجاد فساد تاثیر دارد همان طور که در پرونده های اختلاس های سه هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی نمایندگان حضور داشتند.

در انتها فرد اصلح انتخاب نمی شود

وی اضافه کرد: تحولی توسط نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب ما حاصل نشد و روش به صورتی شده است که مطمئن باشید در انتها فرد اصلح انتخاب نمی شود و مشکلات شهر و استان به همان صورت ادامه خواهد داشت.

این کاندید انتخابات مجلس یازدهم یادآور شد: ما وقتی پیروز شدیم تحولی ایجاد نکردیم وقتی شکست خوردیم اسم خود را عوض کردیم یک بار اسم خود را جبهه ی متعهد اصولگرایان، بار دیگر آبادگران و یا جمنا و شانا گذاشتیم، اگر شکست بخوریم چهار سال دیگر اسمی دیگر را انتخاب می کنیم.

لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهواز از پیش مهندسی شده بود و افتضاح به بار آورد

کلاه کج از دیگر کاندیدهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ی اهواز، حمیدیه، باوی و کارون با انتقاد از لیست ارائه شده توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اهواز بیان کرد: تمام فرآیند شورای ائتلاف را تا زمان امضاء ائتلاف طی کردم اما چون دیدم که در مسیر این شورا اتفاقات نامناسبی می افتد و از قبل این لیست مهندسی شده و افراد آن مشخص شده است لیست را امضاء نکردم.

رضا کلاه کج تاکید کرد: نتوانستم لیستی را که امروز افتضاح به بار آورده را امضاء کنم، این لیست قابل اعتماد نیست.

اموال اجدادم را نیز اعلام می کنم/ سه میلیون تومان برای تبلیغات هزینه کرده ام

وی اضافه کرد: کسی که ریگی به کفش ندارد مخفی کردن رای و اموال معنی ندارد برای همین نه تنها اموال خود بلکه اموال اجدادم را نیز تا سه نسل  قبل از خود اعلام می کنم. در حال حاضر یک آپارتمان با ۱۲۰ میلیون تومان وام و یک دستگاه خودرو تیبا دارم. تمام هزینه ای که برای تبلیغات قرار بود صرف کنم ۱۲ میلیون تومان بود که تا امروز سه میلیون تومان از آن را هزینه کرده ام، معتقدم کسی هزینه می کند که اعتبار نداشته باشد کاندیدی که اعتبار داشته باشد نیاز به هزینه ی مادی ندارد.

این کاندید یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان کرد: در شهر ما به دلیل عدم نظارت یک شرکت بزرگ مادر را واگذار و ۴۵۰ نفر کارگر و کارمند آن را بازنشسته و بازخرید  کرده اند و امروز زمین آن را می فروشند.