تاکنون ۹۰۰ مدرسه در خوزستان برای اسکان نوروزی آماده‌اند
تاکنون ۹۰۰ مدرسه در خوزستان برای اسکان نوروزی آماده‌اند

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آمادگی ۹۰۰ مدرسه و ۷ هزار و ۷۱ کلاس در استان برای اسکان میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا تعداد مدارس را به هزار و ۱۲۰ مدرسه برسانیم.

عزیزالله آروین اظهارکرد: مدارسی که هم‌اکنون برای اسکان آمادگی دارند، ۹۰۰ مدرسه و ۷ هزار و ۷۱ کلاس هستند اما در تلاش هستیم که تعداد مدارس را به هزار و ۱۲۰ مدرسه و کلاس‌ها را به ۱۱ هزار کلاس برسانیم.

وی افزود: مدارس و کلاس‌های محل اسکان نوروزی به سه گروه “ویژه، الف و ب” تقسیم می‌شوند؛ گروه ویژه مدارس و کلاس‌هایی هستند که دارای تلویزیون، یخچال، تخت خواب، فرش و امکانات دیگر هستند، گروه الف همه امکانات گروه ویژه به جز تخت خواب را دارند و گروه ب، یخچال و تلویزیون عمومی دارند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: رزرو اینترنتی فرهنگیان از ۹ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و سعی می‌شود حدود ۷۰ درصد از رزروها اینترنتی انجام شوند. در استان، ۲ هزار نفر نیروی اجرایی برای اسکان داریم. همچنین یک ستاد ناظر در اداره‌کل مدیریت می‌کند و ۴۰ ستاد در ۴۰ منطقه آموزشی استان مستقر خواهند بود.

آروین در پایان بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با کلیه دستگاه‌ها و نهادها انجام شده است و آمادگی پذیرش کاروان‌های راهیان نور نیز وجود دارد. میهمانان نوروزی پس از تعطیلی مدارس می‌توانند از امکانات مدارس برای اسکان نوروزی استفاده کنند. اسکان این میهمانان تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

منبع: ایسنا