تردد سگ‌های ولگرد و احشام در معابر آبادان نگران‌کننده است
تردد سگ‌های ولگرد و احشام در معابر آبادان نگران‌کننده است

عضو شورای شهر آبادان گفت: تردد سگ‌های ولگرد و احشام در معابر این شهرستان نگران‌کننده است و باید برای این معضل چاره اندیشی کرد.

عبدالله کعبی از افزایش تعداد بساطی‌ها و دست‌فروش‌ها در سطح این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه روزبه‌روز شاهد بالا رفتن تعداد خودروهای بساطی فروش تره‌بار و ماهی در معابر شهری هستیم و این مسئله گله‌مندی شهروندان را در پی داشته است.

وی افزود: افزایش دست‌فروشان و بساطی‌ها نه تنها چهره و جلوه بدی به شهر داده بلکه مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی نیز ایجاد کرده است و برای خروج از این معضل، شهرداری باید به‌صورت فوری اقدام به جانمایی و آماده‌سازی زمین‌های اطراف به منظور ساماندهی بساطی‌ها کند زیرا با توجه به مشکلات اقتصادی مردم اجازه حذف این نوع کار را نداریم اما لازم است نظم در شهر را برقرار کرد و در کنار آن با این اشخاص همکاری داشته باشیم.

کعبی عنوان کرد: مردم انتظار دارند با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، شهرداری آبادان به صورت ویژه برنامه‌ریزی کند تا این معضل را با کمک نیروی انتظامی و راهور کاهش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه موضوع دیگری که مردم و شهروندان چه به صورت غیرحضوری در فضای مجازی و چه حضوری با ما مطرح می‌کنند، مسئله افزایش تردد سگ‌های ولگرد و احشام در سطح معابر اصلی و فرعی شهر است، بیان کرد: متأسفانه در بعضی از پارک‌ها و خیابان‌ها احشام هم رفت و آمد می‌کند و این زیبنده شهر آبادان نیست و شهرداری باید برای این مهم برنامه‌ای داشته باشد.

کعبی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی عید نوروز از سرپرست شهرداری آبادان درخواست می‌شود برنامه‌ریزی فشرده و کوتاه‌مدت را در راستای پاک‌سازی سطح شهر، نصب المان شهری و تجهیز پارک‌ها و رنگ‌آمیزی و طراحی ابعاد مختلف شهر آبادان انجام دهد.

منبع: مهر