انصراف ۱۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم درخوزستان
انصراف ۱۱ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم درخوزستان

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۱۱ نفر از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خوزستان، از زمان آگهی اسامی آنها تاکنون، انصراف داده‌اند.

علی‌حسین حسین‌زاده بیان کرد: ۲ نفر در حوزه انتخابیه شوش؛ یک نفر در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ سه نفر در حوزه انتخابیه دزفول؛ یک نفر در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و چهار نفر در حوزه انتخابیه شوشتر تاکنون انصراف خود را از ادامه نامزدی در انتخابات اعلام کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به نام پنج نامزد این دوره از انتخابات که حوزه خود را تغییر داده‌اند، افزود: ویدا کاظمی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به آبادان؛ محمد قاسم کریمی از حوزه انتخابیه شیراز به حوزه انتخابیه اندیمشک؛ جواد حیادر از حوزه انتخابیه قم به حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ حجت اله موسوی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به حوزه انتخابیه ایذه و باغملک؛ و علیرضا بهرام نژاد از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به حوزه انتخابیه کرج جابه جا شده‌اند.

برگزاری مانور سراسری انتخابات

حسین‌زاده همچنین از برگزاری مانور سراسری انتخابات در روز یکشنبه ۲۷ بهمن در سراسر خوزستان خبر داد و گفت: این مانور با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و با هدف ایجاد آمادگی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: مانور سراسری انتخابات از ساعت هشت آغاز و تا ساعت ۱۴ به طول می‌انجامد و در آن علاوه بر بررسی شعب، نرم افزارها، فرم‌ها و آموزش عملی نیروهای اجرایی انتخابات، ۴۰ کد ملی به صورت آزمایشی وارد سیستم احراز هویت الکترونیکی می‌شود تا نحوه کار این دستگاه‌ها نیز سنجش شود.

بر اساس این گزارش، هم اکنون آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده در خوزستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۳۸۴ نفر رسیده که شامل ۱۱۲ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۴ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۴۰ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۳۲ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۳ نفر در رامهرمز؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۱ نفر در حوزه شوش؛ ۱۵ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۹ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل نامزد انتخابات هستند که با آمار انصرافی‌ها تغییراتی در تعدادی از حوزه‌های انتخابیه ایجاد می‌شود.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۳۹۲ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. این استان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا