اعلام لیست انتخاباتی مجمع شوراهای چهار شهرستان اهواز تخلف است/  مراجع مربوطه آن را بررسی و برخورد کنند
اعلام لیست انتخاباتی مجمع شوراهای چهار شهرستان اهواز تخلف است/  مراجع مربوطه آن را بررسی و برخورد کنند

مجمع شوراهای چهار شهرستان اهواز، کاورن، باوی و حمیدیه و شهر الهایی لیست نامزدهای مور حمایت خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند، این در حالی است که گویا چنین اقدامی غیرقانونی و برخلاف ماده های 57 و 59 قانون انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ تبصره ۱ ماده ۵۷ می گوید: اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها به شرطی مجاز است  که بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنها باشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد.

ماده ۵۹ شفاف تر می گوید: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها، ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده می کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته می شود.

به استناد این دو ماده آیا مجمع شوراهای چهار شهرستان که متشکل از اعضای شوراهای شهر و روستا است، تخلف انتخاباتی مرتکب نشده اند و مجرم نیستند؛ آیا این مجمع از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده نمی کند که برخلاف قانون لیست انتخاباتی منتشر کرده اند؟

آیا وقتی شوراهای چهار شهرستان مسئولیت خود و رسیدگی به مشکلات را رها می کنند و با برگزاری جلسات متعدد به یک لیست انتخاباتی می رسند، امکانات و تجهیزات عمومی که در اختیار دارند را در اختیار لیست انتخاباتی خود قرار نداده اند و در ادامه تبلیغات این اقدام غیر قانونی را تکرار نمی کنند؟

بهتر آن است که مراجع مربوط به پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ( ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان خوزستان، هیات بازرسی انتخابات خوزستان و رئیس حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه) به این موضوع ورود کنند و نتیجه این بررسی را به مردم و دیگر نامزدهایی که ممکن است حقی از آنها ضایع شود، اعلام کنند.

گفتنی است، که  اعضای شوراهای شهر و روستای ۴ شهرستان‌ اهواز،کارون، باوی، حمیدیه و شهر الهایی،  شبیب جویجری، سیدرضا فلاحی مقدم و سید کریم حسینی را کاندید مورد حمایت خود برای معرفی به مردم انتخاب کردند.