پیش‌بینی ۴۹۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز
پیش‌بینی ۴۹۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز

خوزستان فرماندار اهواز گفت: تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز ۴۹۲ شعبه است که از این تعداد ۸۲ شعبه سیار هستند. جمال عالمی‌نیسی امروز (۲۳ بهمن) در نشست خبری پیرامون انتخابات دوم اسفند که در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز کد و اسامی و مشخصات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اعلام شدند. […]

خوزستان فرماندار اهواز گفت: تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز ۴۹۲ شعبه است که از این تعداد ۸۲ شعبه سیار هستند.

جمال عالمی‌نیسی امروز (۲۳ بهمن) در نشست خبری پیرامون انتخابات دوم اسفند که در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز کد و اسامی و مشخصات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اعلام شدند. در مجموع افرادی که تایید صلاحیت شدند ۱۱۱ نفر هستند که از این تعداد ۵ نفر از داوطلبین زن هستند. البته احتمال اینکه برخی از این تعداد تایید صلاحیت شده، رد شوند نیز تا روز قبل از رای‌گیری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز ۴۹۲ شعبه است که از این تعداد ۵۲ شعبه سیار در روستاها و ۳۰ شعبه سیار در شهر و در مجموع ۸۲ شعبه سیار در شهرستان اهواز وجود دارد. همچنین عوامل اجرایی انتخابات در اهواز بیش از ۱۰ هزار نفر هستند که عموما از کارکنان دولت‌اند. در حال حاضر در حال ثبت مشخصات سجلی و شماره حساب عوامل اجرایی هستیم. برای برگزاری بهتر و راحت تر انتخابات و نداشتن دغدغه مسائل پشتیبانی، در یک ماه اخیر بیشتر به دنبال تامین امکانات انتخابات بودیم تا دسترسی مردم به شعب اخذ رای به خوبی انجام شود.

فرماندار اهواز بیان کرد: شعبی که آرا بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دارند، طبق برنامه ریزی دقیق برای آن محل دو شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. حدودا ۳۰ شعبه با رای بالای هزار و ۵۰۰ پیش بینی شده است. محل شعب را به گونه ای چیدیم تا کمترین خلا برای دسترسی مردم وجود داشته باشد.

عالمی‌نیسی ادامه داد: به منظور هماهنگی در اجرای انتخابات با هیات نظارت و بازرسی چند جلسه تشکیل شده است. برای اولین بار هم در حال برنامه ریزی برای حضور کاندیداهای مجلس، بعد از ساعات پایان اخذ رای هستیم. داوطلبین در ستاد مرکزی مستقر می شوند تا در صورت تمایل روند انتخابات را از نزدیک مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: شهر اهواز را به ۳۰ منطقه تقسیم کردیم و برای هر منطقه یک مسئول تعیین شده و تقسیم کار را بر اساس مناطق انجام داده ایم. تقسیم صندوق های اخذ رای از مناطق صورت می گیرد تا سریع تر و بهتر مستقر شوند. یک روز پیش از اخذ رای، صندوق ها در مناطق مستقر می شوند.

فرماندار اهواز ادامه داد: برنامه تبلیغات نیز از ۲۴ بهمن یعنی پس از ساعت ۱۲ امشب آغاز می شود. برای تبلیغ کردن نیز مکان هایی در سطح شهر توسط شهرداری، مجاز اعلام خواهند شد و در همان جا تبلیغات صورت خواهد گرفت.

عالمی‌نیسی افزود: تعرفه ها را هنوز تحویل نگرفته ایم اما به میزان افراد واجد شرایط رای دادن، ۱۰ درصد تعرفه بیشتر دریافت می کنیم. امیدواریم انتخابات خوب، سالم و شفاف برگزار شود. بخشی از این کار برعهده داوطلبین است؛ یعنی عملکرد آن ها می تواند در حضور گسترده مردم مشوق باشد. در کل ۸۵۰ هزار نفر در شهرستان اهواز واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع: ایسنا