برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد ولایت شرکت توسعه نیشکر
برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد ولایت شرکت توسعه نیشکر

آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرداران شهید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد ولایت اهواز برگزار شد.

در این مراسم که روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۸ در مسجد ولایت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و همراهانشان، گفت: این حادثه چهره پلید آمریکا را در دشمنی با کشورهای اسلامی به جهانیان آشکار ساخت و بی شک شهادت سردار قاسم سلیمانی، نقطه عطفی در تاریخ مقاومت اسلامی خواهد بود.

آیت‌الله محسن حیدری در ادامه بیان داشت: بزرگ‌ترین شیطان، آمریکا است. آمریکای جنایتکار که این مردان عزیز را به شهادت رساند. امروز همه مردان مقاومت اسلامی در ایران، سوریه، افغانستان، یمن و همه جای جهان به حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کنند.

وی اظهار نمود: سردار رشید اسلام چهار دهه عمر خود را در راه مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن گذراند و شهادت اجرومزدی بود که به آن نائل آمد. او که به دست خونخوارترین دشمنان اسلام یعنی آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش به شهادت رسید به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

اقدامات سردار دلیر اسلام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای تاریخ ما فراموش نشدنی است

در ادامه این مراسم، فرمانده قرارگاه جنوب (کربلا) گفت: خداوند وعده داده است که مستضعفین بر مستکبرین پیروز خواهند بود و وعده الهی محقق خواهد شد.

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به حضور شجاعانه این سردار رشید اسلام در مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از حریم اهل بیت(ع) بیان کرد: جایگاه و اقدامات این سردار دلیر برای تاریخ ما فراموش نشدنی است و سردار سلیمانی در تاریخ ایران جاودانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران از اقدامات و برنامه‌ریزی های سردار سلیمانی در مسیر توسعه ثبات و امنیت منطقه بسیار عصبانی بودند چرا که با درایت او برنامه ریزی و توطئه دشمنان خیلی زود برملا می‌شد و به همین دلیل او را مظلومانه و با خباثت به شهادت رساندند.

فرمانده قرارگاه جنوب (کربلا) به شجاعت و بی‌باک بودن سردار شهید قاسم سلیمانی در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی با ذکاوت و تیزبینی خود و با انتخاب مسیرهای مهم و استراتژیک، پیروزی و دستاوردهای بزرگی را برای جبهه مقاومت به دست آوردند.

یوم الله ۲۲ بهمن ماه ۹۸ را به نماد اتحاد ملت تبدیل خواهیم کرد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این مراسم، گفت: ۲۲ بهمن ماه امسال که با چهلمین روز شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی مقارن شده است و این تقارن، رسالت مردم این سرزمین را برای حضوری پرشورتر در راهپیمایی دو چندان می سازد و بی شک همه مردم و دوست داران نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تجدید پیمان با آرمان های امام و شهدا به میدان خواهند آمد.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: در روز ۲۲ بهمن ماه همه می آییم تا ضمن نفی استکبار، استبداد و ترور، ندای الله اکبر سر دهیم و به جهانیان اعلام کنیم که یوم الله ۲۲ بهمن ماه ۹۸ را به نماد اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر ظلم، زور و خشونت مبدل خواهیم کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر این سردار رشید اسلام تصریح کرد : این شهید والا مقام با همه ویژگی‌های منحصربه‌فردی که داشت خود را خادم مردم و سربازی از سربازان ولایت می دانست و ایشان از خوشنام‌ترین چهره‌های مردمی بود که در دل همه ایرانی ها جای داشت و همچنین در نزد ملت‌های مظلوم منطقه مانند سوریه، لبنان، عراق ،یمن و فلسطین بسیار امیدبخش و اثرگذار بود.

منبع: نیشکر نیوز