تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در هفت حوزه انتخابیه خوزستان
تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در هفت حوزه انتخابیه خوزستان

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خوزستان گفت: تعدادی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در هفت حوزه انتخابیه به دلیل تبلیغات زودهنگام به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

شهاب رزمی اظهار داشت: در حوزه های انتخابیه اندیمشک، اهواز، ایذه، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و رامهرمز به دلیل تخلف برخی نامزدها در زمینه تبلیغات پیش از موعد به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه معرفی شدند.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان درباره تبلیغات پیش از موعد نامزدها به ویژه نمایندگان فعلی مجلس، توضیح داد: اگر سخنرانی‌های نمایندگان فعلی مجلس در خوزستان منحصر به ارائه عملکردشان باشد، جزو مصادیق تبلیغات پیش از موعد نیست اما در صورتی که به تبلیغ برای انتخابات آتی ورود کرده و افکار عمومی را برای انتخابات جهت دهی کنند، مصداق تبلیغات زودهنگام است و تخلف انتخاباتی به شمار می‌آید.

رزمی افزود: کمیته بازرسی انتخابات استان طبق وظایف قانونی، گزارش‌های تخلفات نامزدها را به ستاد پیشگیری از جرایم قوه قضاییه و هیات نظارت استان و هیات بازرسی کشور ارسال و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها تذکرهای لازم را به نامزدهایی که تبلیغات زودهنگام داشته باشند می‌دهند و رصد و پایش فضای مجازی انجام و گزارش‌های مردمی نیز در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

رزمی تصریح کرد: در حوزه‌هایی که احتمال تنش به دلیل تخلفات برخی نامزدها وجود داشته، پرونده به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه ارجاع شده است.

در روزهای اخیر ویدیوها و فایل های صوتی منتسب به برخی از نامزدها و نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر شده که واکنش های بسیاری در میان فعالان سیاسی اجتماعی به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش ستاد انتخابات خوزستان، از ۸۹۱ نفری که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند، ۳۸۸ نفر در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند سال امسال برگزار خواهد شد. استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه‌های انتخابیه آبادان و اهواز هر کدام با سه کرسی در مجلس شورای اسلامی بیشترین تعداد نمایندگان استان را دارند.

منبع: ایرنا