راهپیمایی امسال جذاب می شود / روز شهادت سردار سلیمانی در تقویم ملی با عنوان روز مقاومت نامگذاری شده/ تمام شرکت کنندگان در راهپیمایی بیمه می شوند
راهپیمایی امسال جذاب می شود / روز شهادت سردار سلیمانی در تقویم ملی با عنوان روز مقاومت نامگذاری شده/ تمام شرکت کنندگان در راهپیمایی بیمه می شوند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: در راهپیمایی امسال تلاش شد با تشکیل کارگروه هایی از تکراری بودن برنامه ها جلوگیری و جذابیت سازی شود.

به گزارش کاوش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی روز یکشنبه ( ۲۰ بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجر در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: راهپیمایی امسال باتوجه به تقارن ۲۲ بهمن با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی از یک رنگ و بوی خاصی برخوردار است و در کنار بزرگداشت انقلاب از رشادت و شهامت این شهید هم به عنوان اسوه ی مقاومت تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز شهادت سردار سلیمانی در تقویم ملی ما به عنوان روز مقاومت نامگذاری شده، در خصوص برنامه های دهه فجر ادامه داد: هرسال ۲۵ کارگروه برای اجرای برنامه های دهه فجر تشکیل می شود، این کارگروه ها کشوری هستند و بعضی از سازمان ها و وزارت خانه ها مسئولیت آن ها را برعهده دارند و دیگر نهادها و سازمان ها هم در ذیل این کارگروه ها به عنوان همکار برای اجرای مراسمات دهه فجر برنامه ریزی می کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: ۲۲ کارگروه در استان و ۱۲ کارگروه در شهرستان ها از جمله کارگروه نوجوانان و جوانان، خانواده و زن، آموزش و پرورش، بسیج، نیروهای مسلح، کارگری و ورزشی تشکیل می شود که وظیفه ی برنامه ریزی و اجرای کار در راستای چارچوب مشخص شده را برعهده دارند.

نمایش دستاوردهای دفاعی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

قربانی افزود: برای نمونه کارگروه بسیج و مقاومت یک برنامه ترتیب داده است تا ظرفیت ها، افتخارات و توانمندی های دفاعی مانند پهپادها و موشک ها در طول مسیر راهپیمایی به نمایش گذاشته شود

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که بخشی از شرکت کنندگان در راهپیمایی کودک و نوجوان هستند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بیش از ۶۱ مجموعه در سطح استان دارد برای راهپیمایی امسال به صورت ویژه عمل خواهد کرد و مجموعه ی کانون های هفده گانه در اهواز پای کار می آیند و برنامه های جذابی برای کودکان مانند گریم صورت و  برگزاری ایستگاه های نقاشی در طول مسیر راهپیمایی اجرا می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان اذعان کرد: تلاش شد از ظرفیت های دستگاه ها استفاده شود همچنین غرفه هایی در طول مسیر مانند غرفه ی ارائه محصولات و خدمات فرهنگی، ایستگاه های عکاسی و پذیرایی راه اندازی خواهد شد و از ۱۵ گروه سرود در کنار کمیته ی رزم نوازان ارتش ( کارگروه نیروهای مسلح) استفاده می شود.

قربانی با اشاره به اینکه سخنران راهپیمایی آیت الله کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری است، بیان کرد: در پایان دهه ی فجر کارگروه هایی که در این مدت در سطح استان و شهرستان ها تشکیل شده ارزیابی می شود.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات یک نهاد انقلابی است که براساس اساسنامه ی آن اجرا، برگزاری، هماهنگی و پیگیری مراسمات ملی و انقلابی در سطح کشور به عهده ی این شورا است همچنین هماهنگ کننده ی دستگاه های مختلف برای اجرا ی مراسمات مذهبی است.

برنامه های انقلاب با هم افزایی بیشتری انجام شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن بیان اینکه باید تلاش شود برنامه های انقلاب با قدرت، قوت و هم افزایی بیشتری در بین مسئولین انجام شود، یادآور شد: مسیر راهپیمایی توسط ما پیشنهاد داده می شود و به شورای تامین ارجاع داده می شود تا براساس شرایط امنیتی تصمیم گیری کنند.

قربانی ادامه داد: مسیر متداول و هرساله ی راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان مولوی تا چهارراه آبادان بود، امسال نیز ما همین مسیر را پیشنهاد دادیم که بخشی از ابتدای مسیر را تغییر دادند و مقرر شد مسیر راهپیمایی اهواز از میدان شهدا تا چهارراه آبادان باشد.

وی تاکید کرد: وجه تمایز راهپیمایی امسال با سال گذشته ( البته سال قبل هم این کار انجام شد اما امسال بیشتر بنا رسانه ای شدن آن هست) این است که تمام شرکت کنندگان در راهپیمایی توسط یک اتحادیه ی بیمه ای با محوریت بیمه مرکزی ایران از ساعت ۷ صبح تا اتمام راهپیمایی یا حداکثر ساعت سه بعدازظهر بیمه می شوند تا در صورت بروز حوادث شرکت کنندگان متحمل خسارات مالی نشوند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص تامین امنیت راهپیمایی پایان گفت: برای تامین امنیت راهپیمایی تمام مغازه ها، ساختمان ها، پل ها و رودخانه های در مسیر به صورت محسوس از ۲۴ ساعت قبل نظارت و کنترل می شوند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در اهواز روز سه شنبه از ساعت ۹ صبح از میدان شهدا آغاز می‌شود.