استاندار خوزستان: دستگاه‌های اجرایی ستاد ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکیل دهند
استاندار خوزستان: دستگاه‌های اجرایی ستاد ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکیل دهند

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر راهپیمایی ۲۲ بهمن ستاد ویژه تشکیل دهند تا زمینه حضور هر چه بیشتر مردم در این راهپیمائی فراهم شود.

غلامرضا شریعتی شنبه شب در نشست هماهنگی برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن روز استقلال ایران و یک رویداد تاریخی مهم است که باید از تمامی ظرفیتهای موجود برای برگزاری هرچه باشکوه تر این روز حماسی، استفاده شود.

وی با اشاره به ایثارگری های فراوان در دوران پیش از انقلاب و دفاع مقدس برای حفظ آرمان های نظام، افزود: این انقلاب به آسانی به دست نیامده و خیلی از هموطنان ما در این مسیر جان خود را در راه دفاع از ارزش های انقلاب نثار کردند و اکنون وظیفه ما است که این دستاورد بزرگ را گرامی داشته و فضا را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در ۴۱ سال گذشته جمهوری اسلامی با همت و پشتکار مردم در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی حرکت کرده و همچنان باید مسیر را برای تقویت این نظام اسلامی هموار کنیم .

وی تصریح کرد : دستگاه های اجرایی ، شرکت ها ، نهادها و اصناف باید از تمامی ظرفیت ها برای حضور گسترده مردم در این راهپیمایی باشکوه استفاده کنند؛ آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند .

شریعتی گفت: همچنین انتظار می رود در راهپیمایی امسال شاهد حضور پرشور دانشگاهیان و فرهنگیان باشیم ؛ جهاد کشاورزی نیز برای دعوت از عشایر غیور خوزستانی با لباس محلی می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی اظهار داشت : دستگاه های اجرایی نیز ضمن اینکه کارکنان خود را برای حضور حداکثری در این راهپیمایی بسیج می کنند باید شرایط را برای حضور گروه‌های هدف غیر سازمانی نیز فراهم کنند.

استاندار خوزستان یادآور شد: برای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر ، دستگاه های اجرایی تعامل خوبی با فرمانداری اهواز داشته‌ باشند ؛ از پرچم ایران به عنوان نماد ملی حداکثر استفاده را داشته باشند و هر یک از دستگاه ها بخشی از کار را بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود در زمینه تبلیغات میدانی نیز برای ایجاد شور و نشاط در جامعه ، اقدامات بیشتری از سوی نهادهای مربوطه صورت گیرد.

شریعتی گفت: هچنین دستگاه های خدمات رسان نظیر آب ، برق و گاز مراقبت بیشتری داشته باشند تا مشکلی در این ایام برای مردم ایجاد نشود .

وی بیان کرد: شامگاه پنجشنبه نیز مراسم چهلم شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی اهواز برگزار می شود و باید دستگاه های اجرایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم نیز تلاش مضاعفی داشته باشند .

استاندار خوزستان گفت: دستگاه اجرایی باید تمام وظایف خود را نهایت تا روز دوشنبه انجام دهند تا بتوانیم در زمان باقیمانده شرایط خوبی را برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن فراهم کنیم .

تمهیدات لازم برای برقراری نظم و امنیت در روز راهپیمایی

همچنین سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان در این نشست گفت: برقراری نظم و امنیت در روز راهپیمای از رسالت های اصلی ناجا به شمار می رود اما انتظار داریم دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه تعامل بیشتری با ما داشته باشند هر چند برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی با شکوه در سطح شهرستان ها نیز تمهیدات خوبی اندیشیده ایم.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: یکی از ضرورت ها برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان و حفظ سلامت آن ها استقرار خودروهای آتش نشان و اورژانس و همچنین تیم های پزشکی سیار در نقاط مختلف مسیر راهپیمایی است.

فضا برای حضور جانبازان ضایعات نخاعی در روز راهپیمایی فراهم شود

عبدالرضا فرجیان مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان نیز در این جلسه گفت: جلسات مستمری با حضور دستگاه های اجرایی در زمینه گلباران مزار شهدا انجام و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان از اولویت‌های ما در روزهای گذشته بوده‌ است.

وی افزود: با توجه به جابجایی مسیر راهپیمایی ، انتقال جانبازان ضایعات نخاعی به میدان شهدا تا اندازه زیادی دشوار است و انتظار می رود شرایط ویژه ای برای حضور این جانبازان فراهم شود .

برپایی ایستگاه‌های امداد و نجات با همکاری اورژانس

علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت : جمعیت هلال احمر بر اساس برنامه های هر ساله خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حداکثری خواهد داشت و برپایی ایستگاه‌های امداد و نجات با همکاری اورژانس و آموزش های مورد نیاز را در دستور کار دارد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با همکاری اورژانس، اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و تهیه اورژانس های موردنیاز کرده و با استفاده از نیروهای داوطلب جوان که در طول مسیر قرار می‌گیرند ، خدمات امدادی بیشتری را به شهروندان ارائه می دهد .

افشین حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان هم با اشاره به دعوت از جامعه ورزش کشور برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: روز شنبه جلساتی را با باشگاه های ورزشی استان برگزار کرده و بر حضور گسترده آن ها با برنامه های متنوع در روز راهپیمایی تاکید شد .

وی افزود: در روز راهپیمایی قرار است یک نمایش صبحگاهی در مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار شود و پس از آن جامعه ورزش استان به سمت مبدا راهپیمایی حرکت می کنند.

اجرای تئاتر خیابانی در روز ۲۲ بهمن در اهواز

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به برنامه های دهه فجر و اجرای چند برنامه هنری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور در اهواز نیز آغاز شده و در روزهای آینده نیز جشنواره موسیقی فجر برگزار می شود .

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم و موسیقی فجر ضمن معرفی آثار مطرح، باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همچنین در حاشیه راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن قرار است چندین گروه هنری با اجرای تئاتر خیابانی شور و شوق این روز حماسی را بیشتر کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان هم گفت: از برنامه های مهم ما در روزهای باقیمانده از ایام دهه مبارک فجر برگزاری یادواره شهدای دانشجو و حضور یک هزار و ۳۵۷ دانش آموز در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که سرود ملی می خوانند .

وی افزود: همچنین سلسله همایش های یاران انقلاب نیز در این ایام در سراسر استان پیش بینی شده و برنامه های ورزشی، کارگاه آموزشی و علمی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در اهواز که هر سال از میدان مولوی به سمت چهارراه آبادان برگزار می شد ، امسال از میدان شهدا به سمت خیابان ۲۴ متری و سلمان فارسی تا چهارراه آبادان برگزار می شود.

منبع: ایرنا