معاون وزیر کار: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مقابله با تحریم‌ است
معاون وزیر کار: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار مقابله با تحریم‌ است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتکا به اقتصاد مقاومتی تنها راه مناسب برای مقابله با تحریم‌ است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ‌همراهی همه نهادهای دولتی و غیردولتی با بخش خصوصی است.

غلامرضا پناه روز شنبه در آیین افتتاح واحد بسته‌بندی ماهی و میگو در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از ظرفیت تعاونی‌ها بیش از پیش برای مقابله با تحریم‌ استفاده کنیم.

وی افزود: ایران اسلامی به واسطه تحریم‌های ظالمانه در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد که تنها راه برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی با همت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی محقق می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز عرصه جهاد و مبارزه با دشمن در بخش تولید است و شعار امسال مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید محور فعالیت و کار برای مسوولان، سرمایه‌گذاران و تلاشگران کشور است.

پناه تصریح کرد: ایجاد اشتغال با شرایط تحریم دشوار است و کسانی که بتوانند با اشتغالزایی آرامش را به جامعه هدیه بدهند به اقتصاد مقاومتی کمک کرده‌اند.

وی استان خوزستان را نماد استقامت، سلحشوری، مبارزه و پایداری کشور دانست و گفت: آبادان و خرمشهر در نوک پیکان این استقامت و پایداری قرار دارند.

پناه اظهار داشت: آبادان و خرمشهر سال‌ها میدان جنگ و مبارزه و استقامت و دلاوری بودند و امروز به سنگر جهاد تولید، کار و تلاش و فعالیت تبدیل شدند.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر شرکت بسته‌بندی ماهی و میگو با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آبادان به بهره‌برداری رسید.

این کارگاه، ظرفیت بسته بندی سالانه یک هزار تن ماهی و پنجهزار تن میگو را دارد.

۴۳۰ فروند لنج صیادی و ۵۷۵ قایق موتوری در بنادر صیادی آبادان، اروندکنار و چوئبده مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

منبع: ایرنا