خوزستان رتبه اول مدیریت مصرف برق در دو سال اخیر/ در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح برق در خوزستان به اجرا رسیده/ حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در دست اجرا است
خوزستان رتبه اول مدیریت مصرف برق در دو سال اخیر/ در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح برق در خوزستان به اجرا رسیده/ حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در دست اجرا است

وزیر نیرو گفت: با محاسبات و ارزیابی های دقیقی که توسط ستاد وزارت نیرو صورت گرفته مشخص شد در تابستان 97 و 98 بطور مستمر خوزستان رتبه ی اول کشور در مدیریت مصرف برق را داشته که دستاورد بسیار بزرگی است.

رضا اردکانیان امروز( ۱۵ بهمن ماه) در آیین افتتاح هشت پروژه پست و خط شرکت برق منطقه ای خوزستان  با حضور رئیس مجلس در پست شهید بقایی اهواز، اظهار کرد: اینکه بتوانیم حدود  ۱۰ درصد از اوج بار خوزستان را که استانی صنعتی، کشاورزی، مرزی و گرمسیری است کاهش دهیم بدون  اینکه وقفه ای در تولید رخ دهد و لطمه ای به آسایش  و رفاه مردم وارد شود دستاورد بزرگی است که امیدواریم مستدام و پایدار باشد.

وی با بیان اینکه هرکدام از این طرح ها از ویژگی های خاصی برخوردار است و تکمیل کردن آن ها سختی های خاص خود را دارد، اضافه کرد: گرچه خوزستان استان ارزنده ای در عرصه ی تامین و تولید برق بوده و هست اما شاخص ترین وجه مثبت و درخشان کارنامه ی مدیریت استان که بخش آب و برق هم جزیی از آن است، در عرصه ی مدیریت مصرف است.

وزیر نیرو اظهار کرد: امروز در پانزدهیمن هفته ی پویش هر هفته ـ الف ـ ب ـ ایران و در دهه ی فجر امسال که با چهلمین روز از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصادف شد طرح های مهمی در صنعت آب و برق خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

اردکانیان ادامه داد: طرح های عمده و بزرگ صنعت آب و برق خوزستان امروز افتتاح شد که یکی از آن ها پروژه های صنعت آب در شهرستان شادگان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر در بخش برق طرح های و موثری در عرصه ی تامین، تولید و توزیع افتتاح شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر مجموعه طرح های استانی برق که بالغ بر ۶۰۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده ۲ واحد نیروگاهی گاز غرب کارون با سرمایه گذاری بخش صنعت نفت با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که در موارد مقتضی به شبکه ی سراسری نیز کمک می کنند.

وزیر نیرو افزود: از این حیث ارزش اعتباری طرح های افتتاح شده ی امروز در صنعت آب و برق خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰  میلیارد تومان می شود.

وی عنوان کرد: در بخش برق از سال ۹۲  تا کنون( ابتدای دولت تدبیر و امید) بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح به اجرا رسیده و حدود هفت هزار میلیارد تومان دیگر پروژه در دست اجرا است که امیدواریم هرچه زودتر مطابق برنامه به بهره برداری رسند.

اردکانیان گفت: در بخش صنعت آب نیز طرح های مهمی در استان با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است که امیدواریم بخش های عمده ی آن تا پایان دولت دوازدهم به ثمر برسد.

وی تاکید کرد: حداقل ۹۵ درصد تجهیزات برق کشور از تولیدات داخلی تامین می‌شود و عمده صادرات مهندسی کشور مرتبط با صنعت آب و برق است.

وزیر نیرو با قدردانی از تلاش های صورت گرفته و اقدامات انجام شده؛ گفت: این دستاوردها مبارک و گوارای مردم و هدیه ای به آنها در ایام الله دهه فجر است.