طبیعت برفی دهدز خوزستان در انتظار گردشگران
طبیعت برفی دهدز خوزستان در انتظار گردشگران

بخش دهدز در شهرستان ایذه از جمله نقاط منحصر به فرد خوزستان است که در فصل زمستان شاهد طبیعت برفی دلربایی است که گردشگران را به خود می‌خواند.

وقتی نام خوزستان به میان می‌آید هر چیزی از نخل و بلوط و کارون و آفتاب گرفته تا گرما و شرجی به ذهن متبادر می‌شود اما برف آن‌ هم در خوزستان همیشه دیدنی است.

مناطق شمال شرق استان یعنی جایی که جلگه خوزستان به کوه‌های استوار زاگرس برخورد می‌کند و سرما بر آفتابی که نماد این استان است غلبه می‌کند، شاهد پیروزی سرما بر گرما هستیم.

یکی از نقاطی که در طول پاییز، زمستان و حتی بهار شاهد وجود نعمتی به نام برف است، بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه است، جایی که برخی روستاهای آن در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

بسته شدن مسیر چند روستای دهدز به دلیل بارش سنگین برف همیشه سر خط اخبار بوده است و این مورد در دیار آفتاب سوزان مانند شستن دست و صورت با آب خنک در دل گرمای تابستان است.

اگر خوزستانی باشی و برف را بیش از دیدن و لمس کردن از دریچه قاب تلویزیون و فضای مجازی مشاهده کرده باشی، یک راه میانبر وجود دارد، همین بغل گوشتان، دهدز !

کافیست سوار ماشینشتان شوید و از اقصی نقاط خوزستان، شهر ایذه را دنبال و سراغ بخش دهدز را بگیرید، در این شهر مردمانی مهمان نواز در سرمای دلچسب زمستان دل شما را گرم می‌کنند.

دهدز ، فرصتی برای تجربه یک زمستان برفی

محسن البرزی بخشدار دهدز درباره طبیعت برفی دهدز به خبرنگار ایرنا چنین می‌گوید: ارتفاعات دهدز در اکثر روزهای فصل پاییز و زمستان سفیدپوش هستند و “دشت” معروف‌ترین منطقه برفگیر دهدز به شمار می‌آید.

وی افزود: پس از بارش برف اکثر روستاهای مرتفع دهدز سفیدپوش می‌شوند و تا چند روز پس از بارش نیز همان رنگ زیبای زمستانی در این مناطق جلوه‌های زیبایی از طبیعت زمستانی را به نمایش می‌گذارد.

بخشدار دهدز تصریح کرد: مردم مهمان نواز دهدز و شهرستان ایذه همواره پذیرای گردشگرانی هستند که برای تجربه یک زمستان برفی، عازم این دیار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: حاجی کمال، دریاس، لهبید، نوشگون، سرصحرا، لنده، خواجه انور و دشت از جمله منطق برفگیر دهدز هستند که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند.

سرما، برف، کوه و چای داغ و یک‌ روز به یاد ماندنی‌ در دهدز

یکی از گردشگران در منطقه حاجی کمال دهدز به خبرنگار ایرنا گفت: در استان خوزستان با توجه به اقلیم گرمی که دارد کمتر شاهد وجود مناطقی هستیم که برف در آنها ببارد و زمستان برفی را به وجود بیاورد.

علیرضا زارعی ادامه داد: ما از رامهرمز صرفا برای تجربه یک روز برفی به همراه خانواده به دهدز عزیمت کرده‌ایم، یک چای داغ در دل کوه و منظره برفی ارزش این سفر را چندین برابر می‌کند.

وی افزود: از تمام هم‌استانی‌ها دعوت می‌کنم که برای اینکه یک روز زیبای برفی را در کنار خانواده رقم بزنند، راهی دهدز شوند.

دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر است . دهدز داراس سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستاست.

به دلیل قرار گرفتن دهدز در ارتفاعات زاگرس، در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بارش برف در اقصی نقاط آن هستیم.

منبع: ایرنا