طی جلسه ای اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی خوزستان معرفی شدند.

به گزارش کاوش به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی خوزستان با حضور منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین محسن ریسمان سنج، معاون اجتماعی و مطالبه گری ، ذالفقار کیانی، مدیر روابط عمومی ، اسکندری، معاون آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان و دیگر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کتابخانه های عمومی در دفتر مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد.

منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به پتانسیل بالای کتابخانه های عمومی در این حوزه، گفت: استان خوزستان دارای ۲۲۸ باب کتابخانه عمومی است و کلیه کتابخانه های عمومی دارای بخش های متنوع کودک تحت نظر ۵۰۰ نفر کتابدار هستند.

وی افزود: برنامه های متنوعی فرهنگی در این بخش از جمله قصه گویی، نقاشی، شاهنامه خوانی و آشنایی با نماز و مفاهیم دینی اجرا می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار باعث کاهش آسیب های اجتماعی است و ما توانسته ایم با راه اندازی ۱۲ باب کتابخانه عمومی در مناطق محروم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

رستمی یکی از تجربیات کتابخانه های عمومی در مسابقات کتابخوانی را برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و یادآور شد: سال گذشته ۶۱ هزار خوزستانی در این مسابقه کتابخوانی شرکت کرده و یکی از بزرگترین تبلور فرهنگی در این استان اتفاق افتاده است.اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکرخوزستان مسابقه کتابخوانی استانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» در بهمن ماه برگزار خواهد کرد.این مسابقه بصورت اینترنتی از طریق وب سایت www.samanpl.ir و با جوایز ویژه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: کتابخانه های عمومی میزبان فعالیت های فرهنگی ملی از جمله کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی، جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای کتاب و کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال در استان خوزستان است.

امر به کتابخوانی امر به معروف است و کتابخوانی خود یک امر به معروف است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ریسمان سنج، معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این جلسه گفت: هدف ما در این شورا تبیین اقناعی امر به معروف و نهی ازمنکر با انجام فعالیت های فرهنگی، پژوهش، تهیه فیلم کوتاه، استفاده از فضای مجازی و شناسایی معروفات و منکرات در جامعه و دستگاه ها است. امر به کتابخوانی امر به معروف است و کتابخوانی خود یک امر به معروف است که باید در این راستا اقداماتی صورت پذیرد.

وی افزود: دایره معروفات و منکرات در این ستاد باز شده و کار ما رشد نظارت اجتماعی و عمومی است به طوری که معروفات توسعه پیدا کنند و منکرات در جامعه از بین بروند و این در صورتی است که روحیه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهیم و به خود دستگاه توجه کنیم.

ریسمان سنج افزود: برنامه های اجرایی ما باید جذاب و براساس شناخت جامعه باشد و باید نظرت اجتماعی و عمومی جامعه را بالا را با اجرای فعالیت های فرهنگی بالا ببریم.