سیستان سیل زده نیازمند سیل مهربانی
سیستان سیل زده نیازمند سیل مهربانی

دیروز خوزستان بود، امروز سیستان و فردا مشخص نمی شود که قرعه بد اقبالی و شاید هم سوءمدیریت به نام کدام استان باشد اما همدردی و کمک ما به همدیگر می تواند سدی در مقابل این سیل های دردناک باشد.

ما خوزستانی ها معنای سیل، بی خانمانی، آوارگی و اسکان اضطراری را با پوست و استخوانمان درک کرده ایم و خوب به یاد می آوریم در روزهایی که سیل زندگی مان را برده بود این کمک ها و دستان مهربان هم نوعانمان بود که سختی آن روزها را برایمان قابل تحمل کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری کاوش؛ این روزها مردم محروم سیستان و بلوچستان به واسطه سیل غارتگر که حجم خرابی های بسیاری را به بار آورده شرایط سختی را سپری می کنند و تصاویر و فیلم های منتشر شده که یاد و خاطره روستاهای گرفتار در سیلاب خوزستان را زنده کرده است، نشان می دهد که مردم در چه وضعیت سختی به سر می برند  وچشم به راه کمک نشسته اند.

در همین رابطه استاندار سیستان و بلوچستان گفته است؛ با توجه به حجم بالای بارش‌ها حجم خسارت وارده به منازل، اراضی کشاورزی و تاسیسات و زیرساخت ها و راه های ارتباطی بسیار بالاست، مردم به حمایت ملی برای جبران خسارت‌ها نیاز دارند.

نماینده مردم سیستان نیز گفته؛ برخی روستاها ۷۲ ساعت است که بر اثر سیلاب راه ارتباطی آنها قطع شده و تنها امکان امداد رسانی به آنها از طریق هوایی است. مردمی که  گرفتار سیلاب هستند اگر آذوقه غذایی داشتند تاکنون به اتمام رسیده، لذا به شدت نیازمند رساندن آذوقه غذایی به آنها هستیم.

در فراخوان های منتشر شده مواد غذایی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم سیل زده سیستان معرفی شده و از مردم نوع دوست خواسته شده که به یاری مردم بشتابند.

دیروز خوزستان بود، امروز سیستان و فردا مشخص نمی شود که قرعه بد اقبالی و شاید هم سوء مدیریت به نام کدام استان باشد اما همدردی و کمک ما به همدیگر می تواند سدی در مقابل این سیل های دردناک باشد.

لذا از خوانندگان این گزارش درخواست می شود تا یکبار دیگر سیل مهربانی خوزستان را تکرار کنند و در این شرایط که یک بطری آب هم برای مردم سیل زده سیستان و بلوچستان نعمت بزرگی است، آنها را فراموش نکنند. هم‌ وطنان برای کمک به سیل‌ زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیرین یا با شماره‌گیری کد دستوری #۵۴*۱۱۲* اقدام کنند.