انتخابات در خوزستان تک حزبی برگزار می شود/ واقعا چرا  ۷۰ درصد داوطلبین را رد کرده اید؟
انتخابات در خوزستان تک حزبی برگزار می شود/ واقعا چرا  ۷۰ درصد داوطلبین را رد کرده اید؟

هرچند که رئیس هیات نظارت انتخابات خوزستان گفته که در مرحله بعد هیات نظارت مرکزی یا شورای نگهبان تعداد زیادی از نامزدهای رد صلاحیت شده را تایید صلاحیت خواهد کرد اما نگفت چرا با شدت ۷۰ درصدی دواطلبین را در استان رد صلاحیت کرده اند و آن را به اما و اگر کشانده که در مرحله بعد تایید بشوند یا نشوند، حتی نگفت چرا هیچ اصلاح طلب از آنها تایید صلاحیت نگرفته است.

هیات نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان نتایج تایید صلاحیت ها را اعلام و در مجموع در حدود ۳۰ درصد از داوطلین را در کل استان و ۲۸ درصد در اهواز را تایید صلاحیت کردند تا یکی از پایین ترین درصد های تایید صلاحیت در کشور را رقم زده باشند.

به گزارش پایگاه خبری کاوش اخبار؛ نکته مورد توجه این رد صلاحیت های گسترده این است که اکثریت و یا بهتر بگوییم تمامی داوطلبین اصلاح طلب رد یا عدم احراز شدند  و حتی کسانی که به این طیف نیز نزدیک بوده اند رد شده اند. هرچند که رویه رد صلاحیت اصلاح طلبان در دیگر استان ها هم گزارش شده اما شدت رد صلاحیت ها در خوزستان چشمگیر تر است.

اینکه چرا هیات نظارت بر انتخابات استان به این نتیجه رسیده اند که یک جناح را از حضور در انتخابات حذف کنند و حداقل نیمی از جمعیت را از حضور در انتخابات دلسرد، سوالی است که پاسخ درخوری به آن وجود ندارد و با این ترکیب تایید صلاحیت شده تا اینجای کار، یک انتخابات درون حزبی در خوزستان برگزار خواهد شد.

هرچند که رئیس هیات نظارت انتخابات خوزستان گفته که در مرحله بعد هیات نظارت مرکزی یا شورای نگهبان تعداد زیادی از نامزدهای رد صلاحیت شده را تایید صلاحیت خواهد کرد اما نگفت چرا با شدت ۷۰ درصدی دواطلبین را در استان رد صلاحیت کرده اند و آن را به اما و اگر کشانده که در مرحله بعد تایید بشوند یا نشوند، حتی نگفت چرا هیچ اصلاح طلبی از آنها تایید صلاحیت نگرفته است.

شاید این رد صلاحیت ها گسترده در استان و اظهار امیدواری آنها برای تایید صلاحیت ها در مرحله بعد تنها یک دلیل داشته باشد و آن هم رفع مسئولیتی است که هیات نظارت استان از خود کرده است تا فردا به آنها گلایه ای نباشد که چرا فلان داوطلب منتقد و مطالبه گر را تایید کرده اید که رای بیاورد. در واقع این رد صلاحیت های گسترده این پیغام را به مرکز داده است که ما همه را رد کرده ایم و دست شما باز است که تایید بکنید یا نکنید.

در علت یابی عدم توسعه یافتگی خوزستان و عقب رفت آن، نمایندگان مجلس و عملکرد آنها همیشه مورد انتقاد بوده و سهمی بالایی از حال بد خوزستان به آنها نسبت داده می شود. حال با این رد صلاحیت های گسترده که هیات نظارت بر انتخابات در استان انجام داده که منجر به حذف نیروهای کاردان و مسئولیت پذیر شده، حداقل این هیات سهم خود را در عدم توسعه خوزستان و عدم کارایی نمایندگان بپذیرد و هر وقت که از عملکرد نمایندگان انتقادی شد بدانند که آنها محصول سیستم حذف و پایش خود آنها بوده است.