۲۹ کشتی‌گیر خوزستانی برای حضور در جام بین‌المللی تختی انتخاب شدند
۲۹ کشتی‌گیر خوزستانی برای حضور در جام بین‌المللی تختی انتخاب شدند

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: ۲۹ کشتی گیر خوزستانی با تصمیم فدراسیون جواز حضور در رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی را دریافت کردند.

سیدحسین مرعشیان اظهار داشت: حضور این تعداد کشتی گیر در چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی نشان از نقش پر رنگ خوزستان در کشتی فرنگی کشور دارد. فدراسیون نگاه خاصی به کشتی خوزستان دارد و امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی برای کشتی استان رقم بخورد.

وی افزود: در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور، پویا دادمرز، محمد حسینوند پناهی، محمد حسینوند و مهرگان جهانگیری و در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مهرداد مردانی، مهدی محسن نژاد، میلاد رضانژاد، امیرحسین خوانساری و ایمان محمدی در رقابت‌های جام تختی روی تشک می روند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در وزن ۶۳ کیلوگرم این رقابت ها سامان عبدولی و محمد سلطانی، در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاپ، محمد مراد الیاسی، حسین اسدی، علی ذکایی مهر، کرامت عبدولی و شاهین بداغی و در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز امین کاویانی نژاد وعلیرضا ارقش دوبنده تیم ملی را به تن دارند.

وی افزود: در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز رسول گرمسیری، محمد شربی نیازی و عظیم گرمسیری، در وزن ۸۲ کیلوگرم محمد ناقوسی و پیام بویری، در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری، در وزن ۹۷ کیلوگرم آرمان علیزاده و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده و مسعود نعمت چگانی حضور دارند. همچنین لقمان رضایی و حبیب اله اخلاقی به عنوان مربی کشتی گیران خوزستانی را همراهی می کنند.

مرعشیان با اشاره به اینکه بیش از یک سوم کشتی گیران تیم ملی در این رقابت ها از ورزشکاران خوزستانی هستند افزود: از آنجا که خوزستان قطب کشتی فرنگی کشور به شمار می رود اعضای شورای فنی تیم های ملی تشخیص دادند که در بیشتر اوزان از کشتی گیران خوزستانی استفاده کنند. ۸۴ کشتی گیر ایرانی در این پیکارها به روی تشک می روند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: در برخی از اوزان، کشتی گیران خوزستانی با توجه به تجربه بالایی که دارند از شانس زیادی برای کسب نشان در این مسابقات برخوردار هستند.

چهلمین دوره رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دوم تا چهارم بهمن امسال با حضور کشورهای صاحب نام کشتی در شیراز برگزار خواهد شد و کشتی گیران کشورمان هم اکنون در اردوی آماده سازی به سر می برند.

مرجع/ ایرنا