تحلیل اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مهمترین دارایی آمریکا در خاورمیانه، پایگاه عین الاسد
تحلیل اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه مهمترین دارایی آمریکا در خاورمیانه، پایگاه عین الاسد

اقدام ایران به لحاظ حقوقی ،کاملا قانونی بوده است ماده‌ ۵۱ منشور اشعار می دارد”به دولت‌های عضو سازمان ملل این اجازه را داده است تا هنگامی که «شورای امنیت»، اقدام لازمی را در جهت بازگرداندن صلح و امنیت در یک وضعیت جنگی انجام نداده است؛ از خود «دفاع» کنند.”.

آسمانی شدن سردار بزرگ و پر افتخار اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و ترور بی‌رحمانه او به دست استکبار جهانی، نشان از تکرار تاریخ و رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های سربازان دلیر ایران اسلامی داشت که با خون خود پرچم ایران و اسلام را همواره برافراشته نگاه داشته‌اند.

پس از اعلام این خبر جهان اسلام دربهت وحیرت فرو رفت و کمترین حاصل خون این شهید گرانقدر، صدور انقلاب اسلامی و اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان شد ، اقدام سخت ایران در حمله موشکی به پایگاه الاسد به لحاظ حقو قی منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.
اقدام ایران به لحاظ حقوقی ،کاملا قانونی بوده است ماده‌ ۵۱ منشور اشعار می دارد”به دولت‌های عضو سازمان ملل این اجازه را داده است تا هنگامی که «شورای امنیت»، اقدام لازمی را در جهت بازگرداندن صلح و امنیت در یک وضعیت جنگی انجام نداده است؛ از خود «دفاع» کنند.” به لحاظ نظامی هم این اقدام اهمیت دارد ، پایگاه عین الاسد به عنوان چشم شیر آمریکا در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد که ترامپ علاقه زیادی هم به آنجاداشت. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت و تا کنون نیز نیروها و تجهیزات زیاد آمریکا در آن قرار دارد.
پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.
پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. باحمله سپاه، حضور آمریکایی‌ها در عین الاسد، ان شاء الله به تاریخ می‌پیوندد.
آمریکا تمامی نیرو ها و امکانات خود در پایگاههای دیگر را با توجه به اینکه اطمینانی که از ایمن بودن پایگاه الاسد داشت به این پایگاه انتقال داد اما اهمیت اقدام موشکی ایران این است که حتی یک شلیک متقابل از پایگاه عین الاسد نشد یعنی اینکه هیچ کدام از موشکها رهگیری نشدند این درحالی است که آمریکا ادعا دارد قدرتمندترین ارتش دنیا با امکانات بروزرا در اختیاردارد، قدرت موشکی ایران رو نباید دست کم گرفت در طی ۴۰سال گذشته جوانان انقلابی در کنار گسترش انرژی هسته ای برای گسترش صنعت موشکی ایران تلاش کردند که جا دارد یاد کنیم از پدرعلم موشکی ایران شهید سرلشکرحسن تهرانی مقدم.

نتیجته اینکه ما فقط عین الاسد را مورد حمله قرارندادیم بلکه این حمله پیام های زیر را هم بدنبال داشته است :
۱ . هژمونی آمریکا در منطقه
۲. غرور ارتش آمریکا
۳. تسلط آمریکا بر خاورمیانه
۴. رجزخوانی اسراییل
۵. اعتماد اعراب به ارتش آمریکا

و این تنهابه فرموده فرماندهی معظم کل قوا تنها یک سیلی بوده و انتقام هنوز مانده است آمریکاباید منتظر اقدام ملت‌های منطقه منجمله عراق، افغانستان و….. علیه نیروها و پایگاههای خود باشد در واقع آنچه انجام شد، تنها یک انتقام نبود، اعلام استراتژی رسمی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات بود. مطابق این استراتژی، جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرضی را سریع و کوبنده پاسخ می دهد ولو آن که طرف مقابل آمریکا باشد و بیم جنگ نیز برود.