شرکت مناطق نفتخیز جنوب بیشترین سهم را در تامین اقتصاد کشور دارد/ شرکت ملی حفاری در بخش دریا صف شکن بود/ صنعت نفت در حال انجام کارهای بزرگی است
شرکت مناطق نفتخیز جنوب بیشترین سهم را در تامین اقتصاد کشور دارد/ شرکت ملی حفاری در بخش دریا صف شکن بود/ صنعت نفت در حال انجام کارهای بزرگی است

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: همانطور که حفاری خوزستان در این زمینه شرکت بزرگی است، شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز با بیش از 75 درصد سهم تولید کشور بیشترین نقش را در تامین اقتصاد کشور دارد.

به گزارش کاوش، فرخ علیخانی عصر جمعه ( ۲۲ آذرماه) در حاشیه ی بازدید از یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخلی صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز بیان کرد: خوزستان پیشینه ی قدرتمندی  دارد و دارای ترکیبی از تمام بخش های صنعت نفت مانند شرکت ملی حفاری، مناطق نفتخیز جنوب، خطوط لوله و پالایشگاه و پتروشیمی است و همانطور که حفاری خوزستان در این زمینه شرکت بزرگی است، شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز با بیش از ۷۵ درصد سهم تولید کشور بیشترین نقش را در تامین اقتصاد کشور دارد.

وی در خصوص شرکت  ملی حفاری  افزود: بعد از انقلاب شرکت ملی حفاری در یک دی ماه، سال ۵۸ تشکیل و جایگزین شرکت های داخلی شد، این شرکت در مسیر پیشرفت خود در بخش دریا به خصوص خلیج فارس اولین صف شکن بود که موفق شد همراه با نتایج درخشان تابوهای موجود را از بین ببرد و علاوه بر این به دیگر شرکت های داخلی نیز کمک کرد.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور تولید تصریح کرد: دیگر شرکت های داخلی نیز در حوزه ی دریا موفقیت های بسیاری را برای کشور به دست آورند اما معتقدم حفاری شرکت بزرگ این صنعت است.

علیخانی با بیان اینکه در بحث کالا به خصوص در بخش نمودار گیری خدمات بزرگی انجام شده، اضافه کرد: مسیر خوبی در این صنعت طی شده و چشم انداز مطلوبی برای آن دیده می شود و با اقدام دلسوزانه ی مدیران این حوزه مطمئن هستم که پیشرفت های بزرگی حاصل خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به فرهنگ علمی سیستماتیک نتیجه گرایی که در شرکت مناطق نفتخیز جنوب نهادینه شده خروجی خوبی بدست می آید و بطور کلی صنعت نفت به خصوص این شرکت درحال انجام کارهای بزرگی در بخش های مختلف مانند پژوهش و ساخت است.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران اذعان کرد: ما از مرحله ی مدیوم تکنولوژی ها گذر کرده ایم و اکنون تمرکز بر های تکنولوژی داریم که با به خدمت گرفتن و درگیر کردن استارت آپ ها، تقویت بخش دانشی که از جوانان با استعداد کشور هستند و همچنین با روحیه ی کاری مدیران این صنعت، مطمئن هستم از این مرحله نیز گذر می کنیم.