فعالیت کارخانه نیشکر هفت‌تپه از سرگرفته شد
فعالیت کارخانه نیشکر هفت‌تپه از سرگرفته شد

مسوول روابط عمومی شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه شوش گفت: بعد از حدود ۲۸ روز اعتصاب و تعطیلی، کار و تولید در قسمت‌های مختلف شرکت نیشکر هفت‌تپه در شمال خوزستان از سرگرفته شد.

سید مهدی موسوی افزود: کارفرما متعهد شد ارتقای شغلی کارگران را در کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل بررسی کند.

وی گفت: طی جلسات متعدد در فرمانداری و محل کارگاه هفت‌تپه و شوش، کارفرمای کشت و صنعت نیشکر پذیرفت تا حقوق مهرماه کارگران حداکثر تا پایان آذرماه پرداخت شود.

موسوی با بیان اینکه طبق وعده کارفرما، حقوق آبان ماه کارگران حداکثر تا ۱۰ دیماه پرداخت می‌شود، ادامه داد: بازنشسته‌ها طی سه قسط حق سنوات و مزایای قانونی خود را دریافت خواهند کرد.

وی تامین لباس و کفش کار ایمنی برای کارگران در موعد مقرر را از دیگر وعده‌های کارفرما عنوان کرد و گفت: مقرر شد حق غذای کارگران با ۱۰۰ درصد افزایش به پنج هزار تومان افزایش یابد.

مسوول روابط عمومی شرکت نیشکر هفت‌تپه افزود: اکنون با توجه به تأخیر پیش آمده در برداشت نیشکر، کارگران باید با تمام توان نسبت به وظایف خود عمل کنند تا برداشت محصول دچار مشکل نشود و کارگران از حاصل دسترنج و کار خود معیشت خانواده هایشان را تأمین کنند.

وی گفت: اساس کار باید کاشت، داشت و برداشت به موقع باشد تا منبع پرداخت مطالبات کارگران با مشکل روبرو نشود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ۲۹ آبان‌ماه طی بخشنامه‌ای تمام واحدهای این کارخانه به غیر از واحد حراست را بدلیل اعتصاب‌ و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرده بود. وی تاکید کرده بود که این تعطیلی تا اتمام اعتصاب‌ها و شروع به کار پرسنل ادامه خواهد داشت.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار گستره زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

مرجع/ ایرنا