نگهبان آبنمای پارک ساحلی اهواز توسط سارقان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت
نگهبان آبنمای پارک ساحلی اهواز توسط سارقان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت

رییس سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: نگهبان آبنمای پارک ۴۲ هکتاری ساحلی اهواز روز گذشته توسط سارقان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت.

قادر کعب عمیر بیان کرد: چهار نفر از سارقان که پیش از این نیز سابقه سرقت داشته اند با حمله به نگهبان ضمن شکستن جمجمه و دندان های وی، ۳۰۰ متر کابل، تعدادی چراغ و پمپ آب را به سرقت بردند، نگهبانان حاضر در محل در همان زمان با پلیس تماس گرفتند اما به دلیل تاخیر در رسیدن ماموران در محل حادثه، این سارقان متواری شدند.

وی اظهار داشت: اهواز تنها شهری است که برای هر سازه و پروژه‌ای که در شهر افتتاح می‌شود باید یک نگهبان استخدام کرد، هرکدام از آبنماها و پل‌های اهواز دارای یک نگهبان هستند تا از نورپردازی‌ها و کابل‌ها محافظت کنند.

وی افزود: در اهواز مشکل بزرگ افتتاح پروژه‌ها نیست بلکه نگهداری از آنها است به همین دلیل ۶ ماه پس از بهره برداری، بیشتر پروژه‌ها به مشکل بر می‌خورند.

کعب عمیر گفت: سازه‌های شهری در اهواز تحت تاثیر ۲ عامل گرمای اهوا و نیروی انسانی هستند، نقش گرما در تخریب این سازه‌ها تنها حدود ۱۵ درصد است و مابقی به دلیل سرقت تجهیزات، چراغ ها، کابل‌ها و پمپ‌های نصب شده در این پروژه‌هاست.

وی ادامه داد: باوجود نگهبان ، بارها شاهد سرقت از پل ها و سازه‌های شهری هستیم، انتظار می‌رود دادستان به عنوان مدعی‌العموم و همچنین نیروی انتظامی به این مساله ورود کنند.

رییس سازمان زیباسازی شهرداری اهواز بیان کرد: درحال حاضر پارک‌های اهواز از سارقان و فروشندگان قلیان در امان نیستند اما شهرداری به تنهایی قادر به جمع‌آوری آنها نیست زیرا به محض برخورد با آنها تجهیزات پارک‌ها مورد تخریب قرار می‌گیرند و لازم است که نیروی انتظامی و دادستان همکاری کنند.

منبع: ایرنا