[ad_1] خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز رسمی خسروی به زودی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بازگشایی می‌شود. فرهاد تجری افزود: مرز رسمی خسروی در توافقی که بین وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق صورت گرفته برای تردد زایران اربعین حسینی و عتبات عالیات بازگشایی […]

[ad_1]

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز رسمی خسروی به زودی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بازگشایی می‌شود.

فرهاد تجری افزود: مرز رسمی خسروی در توافقی که بین وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق صورت گرفته برای تردد زایران اربعین حسینی و عتبات عالیات بازگشایی می شود و این یکی از بندهای تفاهم نامه سفر رییس جمهوری کشورمان به عراق بود.

وی اظهار داشت: با توجه به لغو روادید برای سفر زائران اربعین حسینی از اول محرم تا پایان ماه صفربه عراق، بازگشایی مرز رسمی خسروی یک ضرورت است و قرار است یک میلیون و ۲۰۰ هزار زایر از این مرز رسمی به عنوان قدیمی ترین و باسابقه ترین مرز برای عزیمت به عراق تردد کنند.

نماینده مردم قصرشیرین،سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون زیرساخت ها و امکانات مرز رسمی خسروی برای تردد زائران کاملا آماده شده و مردم بی صبرانه منتظر تحقق این امر هستند.

وی از مرز رسمی خسروی به عنوان بهترین و سهل الوصول ترین مرز کشورمان با امکانات بسیار مطلوب برای سفر زایران به عتبات عالیات نام برد و اضافه کرد: ستاد اربعین استان کرمانشاه تمامی مقدمه های لازم را برای حضور زائران در این مرز رسمی از قبیل ایجاد پارکینگ برای توقف خوردوها ،جانمایی موکب ها، پایگاه های اورژانس، اماده باش مراکز درمانی و برپایی بیمارستات های صحرایی،پیش بینی محل اسکان، دستگاههای خودپرداز، سیستم برق اضطراری انجام داده است .

او ادامه داد: بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات باعث ایجاد رونق اقتصادی و منطقه و ارتقای معیشت مردم و تحقق خواسته اصلی و به حق مرزنشینان قصرشیرین و استان کرمانشاه خواهد شد.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.

[ad_2]