بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۷ روستای شهرستان حمیدیه
بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۷ روستای شهرستان حمیدیه

آیین بهره برداری از پروژه ایستگاه تقویت فشار آب ۷ روستای خسرج شهرستان حمیدیه با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان استاندار خوزستان گفت: با بهره برداری از این پروژه مشکل افت فشار و قطعی آب ۷ روستای بخش خسرج شهرستان حمیدیه برطرف خواهد شد.

غلامرضا شریعتی افزود: با بهره برداری از فاز دوم این پروژه که مربوط به تامین آب شرب پایدار در روستاهای گمبوعه است، مشکل آبرسانی در روستاهای حمیدیه وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همه تلاش و حمایت های لازم برای آبرسانی به روستاهای گمبوعه بکار گرفته شده است تا مشکل تامین آب مورد نیاز اهالی شریف روستایی بخش گمبوعه حل شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: افزایش شاخص بهره مندی روستاهای خوزستان از ۶۲ درصد به /۶۹ نشان از زحمات و تلاش بالای مجموعه ابفا روستایی خوزستان دارد.

در ادامه این آیین سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: ایستگاه تقویت فشار آب شهدای خسررج در راستای بهبود کمی و کیفی آب شرب اهالی شریف ۷ روستای این بخش است.

عادل حرباوی گفت: در این پروژه ۷ کیلومتر خط انتقال و ۶ کیلومتر شبکه توزیع آب کارگزاری شده است که مشکل افت فشار و کیفیت آب این روستاها را حل می کند.

وی افزود: با بهره برداری از فاز اول پروژه ایستگاه تقویت فشار شهدای خسرج شهرستان حمیدیه ۷ روستا با جکعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۲۵۱ نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار و بهدشاتی برخوردار شدند.

حرباوی یادآور شد: احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی بتنی، اتاق برق، اتاق کلرزنی، نصب و راه اندازی ۶ دستگاه الکتروموتور و نصب و راه اندازی تابلوهای برق فشار قوی و متوسط از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.

سرپرست آبفا روستایی خوزستان با اشاره به اعتبار هزینه شده در ایستگاه های تقویت فشار و پمپاژ گفت: در این پروژه اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.