[ad_1] ایرنا: خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه شب گزارش داد که کشته‌های تیراندازی در نزدیکی شهرهای اودسا و میدلند در ایالت تگزاس آمریکا که بامداد امروز روی داد به ۷ نفر رسیده است. این دو شهر در غرب تگزاس واقع شده و ۲۰ کیلومتر از هم فاصله دارند. به گفته مقام‌های پلیس تگزاس، افراد کشته شده در […]

[ad_1]

ایرنا: خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه شب گزارش داد که کشته‌های تیراندازی در نزدیکی شهرهای اودسا و میدلند در ایالت تگزاس آمریکا که بامداد امروز روی داد به ۷ نفر رسیده است. این دو شهر در غرب تگزاس واقع شده و ۲۰ کیلومتر از هم فاصله دارند.

به گفته مقام‌های پلیس تگزاس، افراد کشته شده در این تیراندازی بین ۱۵ تا ۵۷ سال سن داشته‌اند و هنوز انگیزه واقعی عاملان این تیراندازی مشخص نشده است.

شمار قربانیان تیراندازی تگزاس به ۷ تن رسید

این حادثه زمانی روی داد که نیروهای پلیس تگزاس از راننده‌ای که به هشدار آن‌ها توجه نکرده بود، خواستند خودروی خود را متوقف کند؛ اما این فرد مسافت ۱۷ کیلومتر را در حال گریز به شکلی به اطراف بوده است.

راننده سپس یک خودرو اداره پست را سرقت کرده و با رانندگی در محدوده دو شهر اودسا و میدلند اقدام به تیراندازی کور به رهگذران می‌کند و بیش از ۲۰ نفر را هدف قرار می‌دهد. در نهایت عامل تیراندازی به ضرب گلوله پلیس کشته می‌شود.

پلیس تگزاس اعلام کرد که آنچه تاکنون مشخص شده این است که این تیراندازی با تروریسم بین‌المللی و داخلی ارتباطی ندارد.

«دانشگاه پرمیان باسین تگزاس» در پی این حادثه تعطیل شد. «اداره امنیت عمومی تگزاس» نیز از مردم خواسته تا از عبور و مرور در بزرگراه های اصلی شهرهای محل حادثه اجتناب کنند.

اخبار مربوط به این تیراندازی به اطلاع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رسیده است.

ماه گذشته شهر «دیتون» ایالت اوهایو و شهر «ال‌پاسو» در ایالت تگزاس صحنه تیراندازهای مرگبار بود. تیراندازی‌های این دو شهر در مجموع بیش از ۳۰ کشته و ۵۲ زخمی برجای گذاشت.

ترامپ ماه گذشته پس از حادثه تیراندازی در ایالت‌ های تگزاس و اوهایو که ناشی از نژادپرستی سفیدپوستان بود، اعلام کرد که به وزارت دادگستری کشورش دستور داده تا لایحه حکم اعدام برای عاملان تیراندازی‌های کور را به کنگره ارائه کند.

بسیاری از سیاستمداران و مردم آمریکا معتقدند که سیاست های مهاجرستیزانه و ادبیات نژادپرستانه و ضدمهاجرتی که ترامپ اتخاذ کرده، مشوق عوامل تیراندازی در این دو شهر آمریکا بوده است.

تیراندازی‌های مرگبار همواره خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است. اتباع آمریکایی به موجب متمم دوم قانون اساسی این کشور، می‌توانند سلاح شخصی داشته باشند. طبق آخرین آمارها، به ازای هر یکصد نفر آمریکایی بیش از۱۲۰ سلاح در بین مردم آمریکا وجود دارد.

[ad_2]