[ad_1] ایرنا: رهبران کشورهای صنعتی جهان در حالی اجلاس گروه هفت را ساعاتی پیش آغاز کردند که نیروهای امنیت فرانسه ۶۸ معترض این اجلاس را بازداشت کرده اند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، افراد دستگیر شده متهم به پرتاب مواد منفجره، پنهان کردن صورت خود و یا داشتن اشیایی بودند که می توان از آنها به […]

[ad_1]

ایرنا: رهبران کشورهای صنعتی جهان در حالی اجلاس گروه هفت را ساعاتی پیش آغاز کردند که نیروهای امنیت فرانسه ۶۸ معترض این اجلاس را بازداشت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، افراد دستگیر شده متهم به پرتاب مواد منفجره، پنهان کردن صورت خود و یا داشتن اشیایی بودند که می توان از آنها به عنوان اسلحه استفاده کرد.

پلیس روز شنبه در شهر بایون برای مقابله با اعتراض بیش از ۴۰۰ معترض نظام سرمایه داری که عمدتا مسالمت آمیز بود، از گاز اشک آور و نارنجک شلیک کرد.

مسوولان منطقه ای می گویند که در این درگیری ها هیچ گزارش زخمی شدن معترضی منتشر نشده است.

بازداشت معترضان اجلاس گروه هفت در فرانسه

پیش از این نیز «کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه گفت: تفرجگاه ساحلی بیاریتز میزبان اجلاس سران گروه این هفته برای محافظت از رهبران جهان از بهشت گشت و گذار به یک قلعه تبدیل می شود.

به گفته وی ، با افزایش تدابیر امنیتی، معترضان به سختی می توانند به رهبران کشورهای جهان دسترسی داشته باشند.

نیروهای امنیتی فرانسه همچنین برای اطمینان از امنیت نشست در حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ سرباز و شماری هواپیماهای بدون سرنشین در محل مستقر کرده اند.

وزیر کشور فرانسه افزود: در حین برگزاری نشست هرگز هیچ تجمع و اعتراض دردسر آمیزی را تحمل نخواهیم کرد.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت صنعتی جهان موسوم به گروه هفت، شنبه شب به وقت محلی (بامداد یکشنبه به وقت تهران) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.

ریاست اجلاس گروه هفت را که ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

نخستین روز نشست رهبران کشورهای گروه هفت که به بررسی مسائل امور خارجه و امنیتی می پردازد، پشت در های بسته برگزار می شود.

در روز دوم، رهبران کشورهای گروه هفت قرار است درباره اقتصاد جهانی و مناقشات تجاری بین ایالات متحده و چین گفت و گو و رایزنی کنند.

مکرون و ترامپ پیش از افتتاح اجلاس در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ در اجلاس سال گذشته در کانادا، با دیگر رهبران جهان بر سر مسائل تجاری اختلاف داشت و انتظار می رود در اجلاس امسال در فرانسه نیز با اختلافات مشابهی مواجه شود.

چهل و چهارمین نشست گروه هفت در ۸ و ۹ ژوئن ۲۰۱۸ در لا مالبه، کبک، کانادا برگزار شد. این نشست با توجه به سیاست‌ های تعرفه‌ای اعمال شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، علیه دیگر کشورهای عضو این گروه، یکی از پرتنش‌ترین جلسات سران این گروه بود.

[ad_2]