معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بازسازی شبکه فاضلاب اهواز باید جزو اولویت های مدیرعامل جدید باشد همچنین بازسازی تصفیه خانه ی شماره 2 اهواز جزء تکالیف است.

مسعود خشایی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب اهواز، بیان کرد: شاخص مصرف آب در اهواز بالاتر از نرم کشوری است بخشی از این بالا بودن مصرف به دلیل شرایط اقلیمی است اما بخشی دیگر به دلیل مصرف زیاد مشترکان است ، میانگین الگوی مصرف در اهواز ماهانه ۱۸ مترمکعب به ازای هر نفر است در حالی که این رقم درمقایسه با میانگین الگوی مصرف کشور بیشتراست.

وی تصریح کرد: اهواز دارای ۴۵۰ هزار مشترک آب و ۴۰۰ هزار مشترک فاضلاب است این کلانشهر جزء رتبه های بالا در برخورداری از مشترکان را دارد برای ارتقاء شرایط آب و فاضلاب کشور و اهواز اقدامات موثری انجام شده ولی متناسب با نیازها نیست.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: در کشور ۵۷ درصد مشترکان تا سقف الگوی مصرف رعایت می کنند اما این رقم در اهواز ۴۲ درصد است یعنی ۱۱ درصد مشترکان کم مصرف در اهواز کمتر هستند، مشترکان بد مصرف در کشور به طور میانگین چهار درصد هستند اما در اهواز این عدد ۱۴ درصد است.

خشایی عنوان کرد: در سیل اخیر خسارت زیادی به خوزستان زده شد ،مسئولان استان تلاش شبانه‌ روزی کرده اند اما در نهایت مردم میزان خدمات ارائه شده را در نظر می‌گیرند و باید از تمام ظرفیت موجود برای ارتقای شرایط استفاده شود

وی اضافه کرد: اهواز شرایط ویژه‌ای دارد و وزارت نیرو به این مسئله توجه می کند در بین ۳۱ استان کشور فقط سه شهر از جمله اهواز، شیراز و مشهد دارای شرکت آب و فاضلاب جدا از استان هستند.

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی آبفا کشوراظهار کرد: اهواز شرایط ویژه‌ای دارد و وزارت نیرو به این مسئله توجه می کند در بین ۳۱ استان کشور فقط سه شهر از جمله اهواز شیراز و مشهد دارای شرکت آب و فاضلاب جدا از استان هستند.